شناسهٔ خبر: 31580 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وعده‌ها و امیدواری‌های جدید وزیر ارشاد برای تئاتر

وزیر ارشاد در پیامی به هفتمین دوره اردیبهشت تئاتر نوشت: اردیبهشت تئاتر ایران در سال ۱۳۹۴ ، سر فصلی خواهد بود که با اطمینان بگوییم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امسال را سالی برای حمایت از تئاتر در نظر گرفته است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛  علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌مناسبت هفتمین جشن اردیبهشت تئاتر ایران ـ ۱۳۹۴ پیامی را صادر کرد که بدین شرح است:

هنر فاخر و مقدس تئاتر که همواره به دنبال ایجاد بستری مناسب به منظور رشد و ارتقاء اندیشه‌های پاک و انسانی بوده است، اکنون نیز به مدد و کوشش هنرمندان و خردمندانش محکم و استوار پا به عرصه ملی و بین‌المللی خواهد گذاشت و با پشتوانه فکری بزرگانش، همراه با نشاط و نیروی سرشار جوانانش حضور خویش در صحنه‌ها را تثبیت خواهد کرد. 

در زمانه‌ای که هیاهوی نژادپرستی و فرقه‌گرایی بلندتر می‌شود تا خود را جایگزین کُرسی یکرنگی و تعامل انسان‌ها بنماید، لزوم برافراشتن بیرق فرهنگ و هنر باید بیش از پیش خودنمایی کند و تئاتر که برجسته‌ترین نشان این بیرق است اطمینان دارم بنا به وظیفه و دغدغه ذاتی‌اش یعنی  رشد و پیشرفت جوامع ، تکامل و آگاهی بخشی انسان‌ها تأثیرات خود را خواهد داشت.

امروز که جریان کهنه‌اندیشی و کفر باوری، در شکل و شمایل دین، آن هم از نوع جعلی‌اش ، قلب‌ها را لگدکوب می‌کند، تئاتر در سکوت نمی‌نشیند و با زبان خود که زبان فرهنگ و همدلی و هم‌زبانی است، انسان و جایگاه رفیع انسانی را، هنرمندانه ترسیم خواهد کرد و با عنصر عشق و تلاش، اندیشه ورزی و آگاهی‌دهی عرصه و صحنه را در تمام میدان‌ها به زیور فکر و فرهنگ و هنر می‌آراید و روح و روان ملت خویش را می‌نوازد و با هنر انسان سازش... بهار و اردیبهشتی دگر گونه می‌آفریند.

اردیبهشت تئاتر ایران در سال ۱۳۹۴ ، سر فصلی خواهد بود که با اطمینان بگوییم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امسال را سالی برای حمایت از تئاتر در نظر گرفته است. چرا که حمایت جدی از تئاتر، زمینه را برای افزایش تالارهای نمایش، شتاب دهی به ایجاد « تئاترشهر» در استان‌ها به عنوان تماشاخانه‌های دائمی تئاتر، نگاهی جدی و خردمندانه به امر تولید تئاتر و اجراهای عمومی آن و استمرارش که ساماندهی کلی گروه‌های نمایشی و در نهایت قوام ارکان تئاتر کشور را به دنبال خواهد داشت، آماده می‌سازد.

امید آنکه سالی سرشار از موفقیت پیش روی خانواده بزرگ تئاتر باشد و در سایه توجهات حضرت حق و همت عموم هنرمندان شاهد رشد ، تعالی و بالندگی این هنر و نیز نهادینه‌تر شدنش در جامعه اسلامی باشیم.

در پایان از زحمات تمامی همکارانم در ادارات کل استان‌ها و مجموعه معاونت امور هنری و تمام هنرمندان عزیز تئاتر بخاطر برپایی این محمل ها و جشن‌های بزرگ و نکوداشت هنرمندانش در سراسر کشور قدردانی می‌کنم و اردیبهشت تئاتر را به جامعه بزرگ و فرهیخته نمایشی کشور صمیمانه تبریک می‌گویم.

نظر شما