شناسهٔ خبر: 31855 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

علومی «عطای پهلوان» را به نمایشگاه کتاب می‌برد

محمد علی علومی کتاب «عطای پهلوان» را به بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌برد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ علومی عنوان کرد: رمان «عطای پهلوان» تازه‌ترین اثر من است که به تازگی از سوی انتشارات اطلاعات راهی بازار کتاب شده است و در نمایشگاه کتاب ارایه می‌شود.
 
وی افزود: عطای پهلوان داستان زندگی مرد نیکوکاری در کرمان است که آن را به رشته تحریر در آورده‌ام و از زندگی او یک رمان نوشته‌ام. در خلال نوشتن این کتاب جذب شخصیت او شدم. عطا شخصیتی است که به ستمدیدگان و مستمندان کمک می‌کند و در عین حال نمی‌خواهد نامی از او به میان آید.
 
نویسنده رمان «من نوکر صدامم» ادامه داد: عطا نشان سازندگی را نیز از رئیس جمهوری وقت دریافت کرده است و شخصیتی دلنشین و جذاب است. من سعی کردم شخصیت او را در این داستان به شکلی جذاب و قابل تأمل برای مخاطبان بازآفرینی کنم اما در میانه راه همان‌طور که گفتم خودم هم جذب او شدم.
 
این رمان‌نویس اضافه کرد: داستان «عطای پهلوان» داستان شخصی است که سعی دارد به هر شیوه برای دیگران آسایش و آرامش فراهم کند. من در این رمان به شیوه‌ای سورئالیستی سراغ موضوع رفتم و و از معلمی ساده قهرمان ساختم. این رمان پایی در واقعیت و سری در اسطوره دارد.
 
محمدعلی علومی، متولد ۱۳۴۰ بم است. «اندوهگرد»، «سوگ مغان»، «آذرستان»، «شاهنشاه در کوچه دلگشا»، «من نوکر صدامم» و «وقایع‌نگاری بن‌لادن» نام برخی از کتاب‌های اوست.
 
تازه‌ترین اثر علومی با نام «هزار و یک شب نو» مرداد ماه سال گذشته از سوی نشر قطره به چاپ رسید.

نظر شما