شناسهٔ خبر: 32041 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حمایت دولت از طرحهای اشتغال زای علوم انسانی

معاون پارلمانی رئیس جمهور بابیان اینکه علوم انسانی نسبت به علوم دیگر در غربت قرار دارد، گفت: دولت از طرح های اشتغال زایی در علوم انسانی حمایت می کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجید انصاری با اشاره به شرایط علوم انسانی در کشور گفت: علوم انسانی نسبت به علوم دیگر در غربت قرار دارد و باید توجه بیشتری به علوم انسانی بشود و علوم تجربی و علوم پایه چون علوم ملموس تر و فیزیکالی هستند و در میدان اشتغال و کاربرد های عملی بیشتر به چشم می آیند البته این علوم مهم هستند و نیاز کشور محسوب می شوند.

وی افزود: علوم انسانی به مسائل زیر بنایی ما بر می گردد و بخصوص برای جامعه ما که انقلاب اسلامی در آن رخ داده و در صدد الهام بخشی به دیگر کشور ها است و این الهام بخشی و صدور انقلاب بدون توجه به علوم انسانی اسلامی امکان پذیر نیست و با توجه به آسیب هایی که در حوزه فکری، فرهنگی و غرب زدگی و بی اعتمادی به توانمندی داخلی وجود دارد، لذا گستره علوم انسانی اسلامی بسیار وسیع است و همه ابعاد زندگی انسان را در بر می گیرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار داشت: در حوزه علوم انسانی دشواری کار از یک سو و ناشناخته بودن برخی از حوزه ها از سوی دیگر موجب شده علوم انسانی اسلامی آنگونه که باید مورد توجه قرار نگیرد، البته گاهی برخی تنگ نظری ها هم وجود دارد و باید بین استفاده از تجربه جهانی و خود باختگی فرهنگی تفاوت قائل شویم و اینگونه نیست که اگر بخواهیم از داده ها و دستاورد های دیگران استفاده کنیم دچار خودباختگی فرهنگی شده باشیم البته فرهنگ اسلامی و بومی بسیار مهم است.

انصاری در پاسخ به این سوال که دولت برنامه ای برای اشتغال فارغ التحصیلان علوم انسانی دارد یا خیر؟ گفت: در این خصوص نباید نگاه ما به اشتغال زایی دولت باشد و یکی از مهمترین مشکلات ما دولت سالاری در امور مختلف است و باید امور را به مردم واگذار کند و بیشتر سیاست گذار و حامی مردم باشد.

وی افزود: ما در حوزه سیاست گذاری مشکل زیادی نداریم و خود اساتید و دانشگاهیان باید راهکارهای عملی را جستجو کنند و اگر طرحی برای این منظور باشد دولت از آن حمایت می کند.

نظر شما