شناسهٔ خبر: 32821 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری سمپوزیوم آموزشی - پژوهشی ِ چشم انداز شهرهای پایدار آینده ایران

سمپوزیوم آموزشی پژوهشی « چشم انداز شهرهای پایدار آینده ایران» هفته آینده از روز سه شبنه 5 خرداد در تهران برگزار می شود. این گرد هم آیی که به همت سازمان ملل متحد (برنامه اسکان)، مدرسه طراحی شهری دانشگاه هاروارد، مرکز مطالعات منطقه ای مطالعات خاور میانه برای برنامه ریزی بهینه محلی (merc-blp) و چندین موسسه و مرکز و دانشگاه دیگر برگزار می شود.

pstr.jpg

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از سایت انسان‌شناسی و فرهنگ؛ سمپوزیوم آموزشی  پژوهشی « چشم انداز شهرهای پایدار آینده ایران» هفته آینده از  روز سه شبنه 5 خرداد در تهران برگزار می شود. این گرد هم آیی که به همت  سازمان  ملل متحد (برنامه اسکان)، مدرسه طراحی شهری دانشگاه هاروارد، مرکز  مطالعات منطقه ای مطالعات خاور میانه برای  برنامه ریزی بهینه محلی (merc-blp) و چندین موسسه و مرکز و دانشگاه دیگر  برگزار می شود. در سمپوزیوم  به پرسش هایی اساسی درباره آینده شهر های ایران در همفکری و همگامی میان  معماران ، شهرشناسان و  انسان شناسان  خواهد پرداخت و تلاش می شود پاسخ به پرسش هایی اساسی داده شود، از جمله : چالش های پیش روی  ساخت و سازهای شهری در آینده ایران چه خواهد بود؟  پارادایم های فرهنگی - شهری  در این زمینه  کدامند؟ چه نوآوری هایی در زمینه پایداری شهری می توان در این حوزه پیش نهاد؟ 

در این همایش گروهی از مهم ترین معماران ، شهرسازان و انسان شناسان معاصر مشارکت دارند که از آن جمله می توان به دکتر نادر اردلان (دانشگاه هاروارد)، معمار و شهرساز،  دکتر مایکل فیشر ( انستیتوی فناوری  ماساچوست،  MIT )، انسان شناس  و متخصص ایران، دکتر سید محسن حبیبی (دانشگاه تهران)  متخصص شهرسازی، دکتر داراب دیبا (دانشگاه تهران) متخصص معماری، دکتر ناصر فکوهی (دانشگاه تهران) متخصص  انسان شناسی وشهری و  جمعی  دیگر از متخصصان  ایرانی و  خارجی  شهرسازی و انسان شناسی اشاره کرد. 

«انسان شناسی و فرهنگ»  به صورت رسمی به شرکت در این برنامه دعوت شده است و  درچارچوب توافقنامه ای با مرکز مطالعات خاور میانه،  سازمان ملل  و دانشگاه هاروارد، یکی از  پروژه های مربوط به برنامه را برای  «طراحی شهرهای پایدار در ایران بر اساس محورهای فرهنگی - انسان شناختی » ارائه خواهد داد.

ورود به این همایش در روزهای دوشنبه 4 خرداد (روز پیش از افتتاح رسمی) در شهرداری قزوین و روز سه شنبه 5 خرداد (افتتاحیه رسمی) (از ساعت 9 صبح) به آدرس: پارک پردیسان، سازمان حفاظت از محیط زیست کشور، برای عموم آزاد است.  

 

برای اطلاعات بیشتر به سایت مرکز مطالعات خاور میانه برای برنامه ریزی  بهینه محلی  در زیر مراجعه کنید
http://www.merc-blp.org/

نظر شما