شناسهٔ خبر: 33206 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کمیته انتخاب روسای دانشگاهها راهکار نیست/ معرفی افراد بدون مسئله

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: کمیته انتخاب روسای دانشگاهها راهکار نیست. راهکار اصلی معرفی افراد بدون مساله است .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علی اصغر زارعی درواکنش به ایجاد کمیته انتخاب روسای دانشگاه‌ها گفت: خیلی نظر خاصی نمی توانم در مورد این کمیته اعلام کنم، شورای عالی انقلاب فرهنگی با نظراتی که مطرح شده این کمیته را تشکیل داده است ولی کم توجهی به آموزش عالی را مشاهده می کنم.

وی با بیان اینکه همه مسایل کشور مسایل اقتصادی و هسته ای نیست، افزود: هرچه برای مسایل فرهنگی وقت اختصاص داده و مشکلات این بخش را حل کنیم از بعد اقتصادی نیز مشکلات زودتر حل می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمیته انتخاب روسای دانشگاه ها گفت: در خصوص وظایف این کمیته آمده، رای این کمیته اجماعی است و در مواردی که اجماع وجود ندارد، موارد اختلافی به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت تصویب نهایی ارائه خواهد شد با این تعریف ماهیت مساله چندان تفاوتی نکرده است.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد وقتی اجماعی نباشد، موضوع مجددا به شورا ارایه شود که همان می شود که از اول بود. بنابراین وقتی افرادی به عنوان روسای دانشگاه‌ها انتخاب می‌شوند که از ابعاد مختلف دارای مشکل هستند، مطمئنا باز اجماعی صورت نمی گیرد و موضوع در صحن شورا ارایه می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی گفت: وزارت بهداشت روسای دانشگاه های خود را انتخاب کرد و شورا نیز در اسرع وقت تایید صلاحیت آنها را اعلام کرد، در مقابل وزارت علوم افرادی را پیشنهاد کرد که به دلایل مختلف تایید صلاحیت نشدند.

وی تاکید کرد: از این رو من فکر می کند نباید راه حل اصلی را در ایجاد کمیته دید. راه اصلی معرفی افراد بدون مساله است چون تا زمانی که افراد مساله دار برای ریاست دانشگاه ها معرفی شوند، اجماعی صورت نمی گیرد.

نظر شما