شناسهٔ خبر: 33720 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سمینار دانشجویی فلسفه تکنولوژی برگزار می‌شود

به همت گروه فلسفه علم پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی انشجویی فلسفه تکنولوژی؛ «از مصنوعات تکنیکی تا سیستم‌های اجتماعی تکنیکی» برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز؛ گروه فلسفۀ علم و فناوری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی سمیناری در زمینۀ فلسفۀ تکنولوژی با عنوان «از مصنوعات تکنیکی تا سیستم‌های اجتماعی تکنیکی» برگزار می‌نماید. این سمینار با محوریت کار فیلسوفان تکنولوژی دانشگاه دلفت(TU Delft) تلاش می‌کند افق‌های نویی که از سوی این مکتب گشوده شده را مورد تأمل و مداقه قرار دهد. این فیلسوفان درصددند چارچوبی نظری بنا کنند تا بتوان در طراحی تکنولوژی تامل فلسفی کرد تا مالاً نقش عناصر اخلاقی و اجتماعی را در آن دریافت.

 بررسی این مکتب از آن جهت حائز اهمیت است که نحله‌های فلسفۀ تکنولوژی که تا کنون در کشور ما مطرح شده‌اند بیشتر نگرش منفی به آن داشته‌اند و به نوعی تکنولوژی‌هراسی دامن زده‌اند. دبیری علمی این سمینار دکتر علیرضا منجّمی است. این سمینار در روز سه‌شنبه ۱۹ خرداد ساعت ۱۴-۱۷ در محل سالن اجتماعات تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه واقع در خیابان کریم‌خان بین خیابان ایرانشهر و سپهبد قرنی، پ ۱۷۸برگزار خواهد شد.

نظر شما