شناسهٔ خبر: 33799 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بهنام کامرانی «هویت» را در گالری ویستا نقد می‌کند

جلسه نقد نمایشگاه بینافرهنگی هنر از اتریش در ایران، با حضور دکتر بهنام کامرانی و دکتر امیرعلی نجومیان پنجشنبه ۲۱ خرداد درگالری ویستا برگزار می‌شود.

  

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنر آنلاین؛ دکتر بهنام کامرانی درباره این جلسه گفت: از آنجایی که اسم این نمایشگاه "هویت" است ما نیز مبحث اصلی را درباره هویت قرار دادیم. هویت نیز به معنای وطن عنوان می‌شود. در واقع بیشترین مبحث ما  در این جلسه بحث درباره مفهوم وطن، مکان و هویت است و این که چرا این عنوان انتخاب شده است بر می‌گردد، به این‌که هنرمندانی که در این نمایشگاه حضور دارند اغلب اتریشی و با ملیت‌های مختلف هستند.


وی ادامه داد: در این نمایشگاه هنرمندان مختلف با آثارشان درباره این‌که "ما کجا هستیم؟" صحبت می‌کنند و درباره تاثیر مکان در فضای کاری؛ هر کدام از هنرمندان نیز از دیدگاه خود روی این مبحث کار کرده‌اند. مثلا یک هنرمند کُرد ایرانی سنگ‌هایی را از منطقه زادگاهش جمع‌آوری کرده و اثرش را ارائه داده است. هنرمند دیگری روی "انار" کار کرده و از آنجایی که الان فصل انار در کشور ما نیست، او از کشور دیگری انار آورده است و همه بازدیدکنندگان می‌توانند با این انارها عکس گرفته و عکس‌های خود را  به وب سایت این هنرمند ارسال کنند، این که چرا انار را انتخاب کرده است بر می‌گردد به این که انار در فرهنگ‌های مختلف مفهوم‌های متفاوتی دارد.  در واقع هر کدام از این آرتیست‌ها با اثر خود به یک شکلی روی هویت کار کرده‌اند.

این نمایشگاه با کیوریتوری خانم گودوان برپا شده است و از دیگر برنامه‌های آن می‌توان به نمایش فیلم "سرود و خودنگاره" اثر ماریا ویفرد اشاره کرد که روز جمعه با حضور این هنرمند اتریشی، به نمایش در می‌آید.

همچنین در این نمایشگاه کنستانتین لوزر اثر خود را که طراحی ماژیک روی پارچه کتان است به نمایش گذاشته، وریا آریا نیز هنرمند ایرانی است که با اثر "نابودشدنی" در این نمایشگاه بینافرهنگی حضور دارد و کلمنز کراوس اتریشی نیز مجموعه عکس‌های چاپ رنگی خود را با عنوان "هفت قدیس" به این نمایشگاه آورده است.

از دیگر آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه می‌توان به ویدئوی ۱۲ دقیقه‌ای "گذر" اثر لیزل پونگر آلمانی اشاره کرد، یک ویدئوی ۴ دقیقه‌ای دیگر  با عنوان "سفرکوهستانی" اثر زیگفرید ای فوروهابف نیز به نمایش در می‌آید.

اثر «تهران در یک چادر» کار نیکوال اتریشی با ترکیبی از مواد با تکه‌های روزنامه که بر مهاجرت و پناهندگی تاکید دارد از دیگر آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه است.

لازم به ذکر است، جلسه نقد و بررسی نمایشگاه «هویت» امروز پنجشنبه ۲۱ خرداد ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ در گالری ویستا برگزار می‌شود.

نظر شما