شناسهٔ خبر: 33915 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نامه‌های خصوصی نویسنده «کشتن مرغ مقلد» روی دست «کریستی» ماند

نامه‌های خصوصی نل هارپر لی رمان‌نویس آمریکایی و برنده جایزه ادبی پولیتز که ۲۵۰ هزار دلار ارزشیابی شده بود در حراج کریستی بدون مشتری باقی ماند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، این نامه‌ها که توسط هارپر لی برای یکی از دوستانش به نام هارولد کالفیلد، در سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۱ نوشته و جمعا به ارزش ۲۵۰ هزار دلار توسط کارشناسان قیمت گذاری شده بود در حراج کریستی با بی‌اقبالی شرکت‌کنندگان رو به رو شد.

پس از پوشش خبری وسیع درباره زندگی خصوصی این نویسنده آمریکایی و مانورهای مطبوعاتی که درباره ۶ نامه خصوصی او به هارولد کالفید در هفته‌های گذشته صورت گرفت، بسیار عجیب است که این نامه‌ها توجه کسی را در حراج کریستی به خود جلب نکرده است.

نامه‌های هارپر درست زمانی که او مشغول نگارش معروف‌ترین رمانش «کشتن مرغ مقلد» بود برای هارولد به رشته تحریر در آمده است و همگی به امضای این نویسنده مهمور است.

شکست فروش نامه‌های شخصی هارپرلی در حراج در حالی صورت گرفته که به گفته پائول کنرمن صاحب نامه‌ها، این نامه‌ها از دسترس عموم دور بوده و شرایط خاصی برای نگهداری آنها دور از انظار عمومی اتخاذ کرده است. او در این باره می‌گوید: از بی‌اقبالی این نامه‌ها بسیار غافل‌گیر شدم. آن هم نامه‌هایی که به ارزش ۲۵۰ هزار دلار ارزش‌گذاری شده است.

لی در این نامه‌ها درباره رمانش و چگونگی نگارش آن، درباره امیدهایش از موفقیت این رمان، خاطراتی که از پدرش دارد، آرزوهایش از زندگی و از ناکامی‌هایی که در زادگاهش داشته با هارولد کالفیلد صحبت کرده است.

نل هارپرلی نویسنده امریکایی دانش‌آموخته رشته حقوق از دانشگاه آلاباما از جمله برندگان جایزه ادبی پولیتزر است که دلبستگی زیادی به نوشتن و گردآوری خاطرات روحانیون سده نوزدهم میلادی و جرم‌شناسی داشت.

رمان «کشتن مرغ مقلد» این نویسنده که برای نخستین بار در سال ۱۹۶۰ منتشر شد یکی از پرفروش‌ترین و جنجالی‌ترین آثار وی بود که بعدها بر اساس آن فیلمی به همین نام ساخته شد.

نظر شما