شناسهٔ خبر: 33981 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازدید «صلاحی» و «راحتی» از پردیس تئاتر خاوران و صبا

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در پی تصمیم شهرداری تهران مبنی بر واگذاری مراکز تئاتر شهرداری به سازمان فرهنگی هنری از این دو مجموعه بازدید کردند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ روز گذشته (یکشنبه ۲۴ خردادماه) محمود صلاحی - رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران - همراه معاونان و مدیران این سازمان و مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از مجموعه‌های پردیس تئاتر خاوران و مرکز نمایش‌های آیینی صبا بازدید کردند.

این بازدید درپی تصمیم برای واگذاری مراکز تئاتر شهرداری به سازمان فرهنگی هنری انجام شده است. بنا بر این تصمیم پردیس تئاتر خاوران، مرکز نمایش‌های آیینی صبا، سالن خانه موزه تئاتر انتظامی، خانه موزه شهید بهشتی، سالن آمفی‌تئاتر جماران زیر نظر مدیریت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فعالیت می‌کنند.

صلاحی در این بازدید بر لزوم تمرکز فعالیت‌های فرهنگی و هنری شهرداری تاکید کرد و افزود: با تدبیر دکتر قالیباف، شهردار تهران و هماهنگی‌های انجام شده با معاونت اجتماعی شهرداری فعالیت‌های فرهنگی هنری در سازمان فرهنگی هنری تجمیع می‌شود تا مجموعه نیروها و امکانات با هماهنگی و بهره‌وری بیشتر به شهروندان تهران ارائه خدمت کنند.

رییس سازمان فرهنگی هنری با اشاره به اینکه فعالیت‌های تئاتری در مراکز تازه تاسیس به‌زودی آغاز می‌شود، افزود: با برگزاری جشنواره تئاتر شهر در پردیس تئاتر خاوران، این مرکز باید به مرور مانند تئاتر شهر به یکی از مراکز اصلی هنر تئاتر تبدیل شود.

خلیل راحتی، مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران نیز در حاشیه این بازدید بر انجام هماهنگی‌ها برای بهره‌برداری هر چه سریع‌تر این مجموعه‌ها توسط سازمان فرهنگی هنری تاکید کرد.

مرکز نمایش‌های آیینی صبا در منطقه ۷ تهران، خیابان شریعتی واقع شده است. این مرکز به مساحت ۱۸ هزار متر مربع با سالن‌هایی با ظرفیت ۶۰۰ صندلی برای اجرای تئا‌تر ساخته شده است. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مجموعه جابه‌جایی خودکار تماشاچیان نسبت به صحنه با توجه به نوع نمایش است. سالن‌های نمایش، آمفی تئا‌تر، سالن‌های گریم و تمرین از بخش‌های مختلف این مجموعه است.

پردیس تئاتر خاوران در کنار فرهنگسرای خاوران واقع در جنوب شرق تهران و در زمینی به مساحت ۲۸ هزار مترمربع احداث شده و یکی از مراکز اصلی و مهم تئاتر کشور است که قابلیت اجرای چندین نمایش همزمان در آن وجود دارد.

این مجموعه دارای یک سالن اصلی با گنجایش هزار و ۲۰۰ نفر و ۴ سالن نمایش تجربی با گنجایش ۱۵۰ نفر و یک سینماست. در این مرکز کارگاه ساخت دکور و خیاطی و سه‌ هزار مترمربع هم به‌ اتاق‌های پشت صحنه و سالن‌های تمرین اختصاص داده شده است.

نظر شما