شناسهٔ خبر: 34801 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«چه میگویی در قلبم»؛مجموعه اشعار« کرول ان دافی» بانوی ملک الشعرا

«چه میگویی در قلبم»نام کتابی است از کرول ان دافی شاعر مشهور بریتانیایی که توسط نشر مروارید منتشر شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ کارول آن دافی اولین بانوی ملک الشعرای انگلیس است. «چه می‌گویی در قلبم» شامل ۵۹ قطعه شعر از کرول ان دافی، شاعر مشهور بریتانیایی است که با ترجمه‌ای از یگانه وصالی منتشر شده است.

یگانه وصالی در ابتدای اثر در مقدمه کتاب، درباره شاعر می نویسد:«شعرهای کرول ان دافی حزن آلودند، اما ناامید کننده نیستند. به سنت نقب می‌زنند اما مضامین‌شان کاملا به‌روزند. دافی از آن دسته شاعران است که خواننده‌اش را گاهی با تصاویری طنزآمیز شوکه می‌کند. شعرهای او به خواننده اجازه بی‌تفاوت بودن نمی‌دهد؛ تا بی‌عشق، یک زندگی معمولی و تکراری داشته باشد، چرا که معتقد است ما همیشه در صف مرگ ایستاده‌ایم.»

شعری از او با نام اثاث کشی را از همین مجموعه می خوانیم:

«حالا که تو اثاث کشی کرده‌ای

اینجا، نزدیک ما،

بگذار اطراف را نشانت بدهم.

این نام که روی تمام درختان کنده شده

نام خود توست.

این خونی که باران سرخ

بر سر خارهای گل سرخ نگه داشته

خون من.

این جن

که زیر بوته‌های خیس کز کرده

خدمتگزار توست، بانو.»

«و امروز چطوری‌ام؟»، «کسی که تو را دوست دارد»، «واژگان شب پهناور»، «تکه کلام‌هایی که همیشه مادرم می‌گوید»، «بعد از ظهرهای استافورد»، «دوردست‌های فاصله»، «در این فاصله» عنوان بعضی از اشعار وی در این مجموعه است.

کارول آن دافی با مجموعه شعر «خلسه» در سال ۲۰۰۵ برنده جایزه تی اس الیوت شد و مجموعه شعر دیگر او با نام «Mean Time» در سال ۱۹۹۳ جایزه شعر وایت‌برد را به خود اختصاص داد.

«چه می‌گویی در قلبم» سروده کرول ان دافی با ترجمه یگانه وصالی در ۱۴۶ صفحه وبا قیمت ۷۵۰۰ تومان از سوی نشر مروارید روانه کتابفروشی‌ها شده است.

نظر شما