شناسهٔ خبر: 34821 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آشنایی با حکیم معرفت و محبت

نقش مهم محی الدین الهی قمشه ای در تربیت شاگردان نام‌آور، تأثیر او در رشد و توسعه حکمت و عرفان و دیگر شاخه‌ های علوم اسلامی کتاب شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ کتاب "محی الدین الهی قمشه ای: حکیم معرفت و محبت" از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

بر اساس این گزارش، در این کتاب معرفی حکیم الهی قمشه‌ای علاوه بر اینکه به خودی‌ خود کاری ارزشمند و تکریم علم و معرفت است، فرصتی را فراهم نموده است تا علاوه بر آشنایی با نقش مهم او در تربیت شاگردان نام‌آور، تأثیر او در رشد و توسعه حکمت و عرفان و دیگر شاخه‌های علوم اسلامی بررسی شود.

این حکیم والامقام بر اینکه مدرسی توانمند و جامع معقول و منقول بود، نوآوری‌ها و ابتکارهایی دارد که بحث آنها در رشد و تولید علم از اهمیت بسزایی برخوردار است: دو مسئله حرکت حبی و فاعل بالعشق بودن حق تعالی را می‌توان نمونه‌ای از اندیشه ابتکاری وی دانست. ناگفته نماند که سعی و تلاش این است تا ضمن آشنایی با دیگر اندیشه‌های حکیم الهی قمشه‌ای، دست‌مایه بیشتر مقالات در راستای مسئله محبت و عشق قرار گیرد، بلکه بتوان با ترسیم درست و عالمانه مسئله عشق، ذهنیت‌های نادرست و منفی در تفسیر عشق اصلاح گشته و از این رهگذر خدمت مناسبی به جامعه علمی شده و فرهنگ‌سازی شایانی در جامعه در این باره صورت گیرد.

بنا به گزارش روابط عمومی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، این کتاب در سه بخش با عناوین "پیام و سخنرانی‌های همایش"، " اندیشه‌های فلسفی عرفانی" و " عشق و محبت" تدوین شده است.

گفتنی است، کتاب "محی الدین الهی قمشه ای: حکیم معرفت و محبت" به کوشش ابوالحسن غفاری با شمارگان ۳۰۰ نسخه، در ۸۵۶ صفحه و قیمت ۵۰ هزار تومان به تازگی روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما