شناسهٔ خبر: 34843 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تقدیر از یک رمان باورنکردنی/ کلرفولر جایزه «الیوت» را به خانه برد

هئیت داوران جایزه ادبی دزموند الیوت امسال رمان «روزشمار روزهای بی‌پایان» را به عنوان برنده جایزه نقدی این دوره انتخاب و معرفی کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، کلر فولر امسال با ارائه رمان «روزشمار روزهای بی‌پایان» که از دیدگاه هئیت داوران باورنکردی و بسیار خوش‌خوان است جایزه ۱۰ هزار یورویی این دوره از جایزه دزموند را از آن خود کند.

این جایزه که هر سال به نویسندگان نوقلم اهدا می‌شود در سال ۲۰۱۵ به داستانی تعلق گرفته که روایت چالش‌های پدر و فرزندی در جامعه امروز است.

کلر فولر ۴۸ ساله نوشتن را از ۴۰ سالگی شروع کرده و رمان «روزشمار روزهای بی‌پایان» نخستین اثر جدی او محسوب می‌شود.  او در رمانش داستان زندگی خانواده‌ای آلمانی را به تصویر می‌کشد که در اواسط دهه ۷۰ میلادی برای نجات زندگی‌شان ماجراهای عجیب و دشواری را تجربه می‌کنند.

لوئیس داوتی رئیس هیت داوران این جایزه درباره رمان فولر می‌گوید: با توجه به این که فولر این اثر را در مدت زمانی کوتاه به رشته تحریر در آورده، بسیار متحیرم که با اثری چنین تکان دهنده، درخشان و ظریف مواجه شده‌ام. سبک و شیوه نگارش فولر در این رمان بی‌نظیر است و او داستانی جذاب و پرتعلیق را به رشته تحریر درآورده است.

امسال علاوه‌بر فولر رمانی از اما هیلی با عنوان «الیزابت گمشده» مورد توجه هئیت داوران قرار گرفت که پس از بررسی‌های نهایی جایزه ۱۰ هزار یورویی این دوره از جایزه ادی دزموند الیوت به فولر اهدا شد.

نظر شما