شناسهٔ خبر: 34884 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار دومین جلد «تاریخ زیباشناسی» تاتارکیویچ با ترجمه عبادیان و فندرسکی

دومین جلد از «تاریخ زیباشناسی» نوشته ووادیسواف تاتارکیویچ، فیلسوف مشهور لهستانی با ترجمه مشترک زنده‌یاد محمود عبادیان و سیدجواد فندرسکی، اوایل پاییز امسال (1394) از سوی نشر علم روانه کتابفروشی‌ها می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ سیدجواد فندرسکی گفت: ترجمه جلد دوم کتاب «تاریخ زیباشناسی» ووادیسواف تاتارکیویچ اوایل پاییز امسال (۱۳۹۴) از سوی نشر علم در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی افزود: این مجلد از «تاریخ زیباشناسی»‌ به مباحث طرح شده در این حوزه در قرون وسطی اختصاص دارد. لازم به اشاره است که ترجمه این جلد را به‌ طور مشترک با زنده‌یاد محمود عبادیان انجام دادم. دکتر عبادیان بخش‌هایی از این کتاب را برای دانشجویانش به‌طور خلاصه ترجمه کرده بود که من مباحث را کامل و ویرایش کردم.

فندرسکی گفت: ترجمه جلد نخست این مجموعه در تابستان سال ۱۳۹۲ منتشر شد. در این جلد سه مبحث مهم «زيباشناسی دوران باستان»، «زيباشناسی دوره کلاسيک» و «زیباشناسی در فلسفه‌های یونانی‌گرا» طرح شده است. نویسنده در مبحث سوم ابتدا توضيحاتی درباره دوران يونانی‌گری ارائه کرده و در ادامه بحث زيباشناسی در فلسفه يونانی‌گرا، زيباشناسی اپيکوريان، زيباشناسی شکاکان و ... را مورد واکاوی قرار می‌دهد.

درباره تاتارکیویچ
ووادیسواف تاتارکیویچ ( Wladyslaw Tatarkiewicz) یکى از مهم‌ترین فیلسوفان لهستان و جهان در قرن بیستم است. مشهورترین اثر او کتاب «تاریخ زیباشناسى» است.

تاتارکیویچ به طور کلى در حوزه‌هایى مانند تاریخ فلسفه، تاریخ هنر و زیبایى‌شناسى و نیز اخلاق، صاحب تخصص و تالیف بوده است. او در سال ۱۹۸۰ در ورشو درگذشت. «تاریخ فلسفه»، «تحلیل سعادت» و «کتاب خاطرات» نام تعدادی از آثار این فیلسوف مشهور لهستانی است.

نخستین جلد از «تاریخ زیباشناسی» نوشته ووادیسواف تاتارکیویچ و ترجمه سیدجواد فندرسکی در تابستان سال ۱۳۹۲ با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه، ۷۵۱ صفحه و قیمت ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان از سوی نشر علم منتشر شد.

سید جواد فندرسکی، مترجم این کتاب، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد فلسفه هنر است. ترجمه کتاب «درآمدی بر زیباشناسی اسلامی» نوشته الیور لیمن دیگر کتاب منتشر شده اوست. وی همچنین به عنوان دبیر تحریریه ماهنامه «اطلاعات حکمت و معرفت» به فعالیت مطبوعاتی اشتغال دارد.

نظر شما