شناسهٔ خبر: 35453 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

راه‌اندازی وب‌گاه ویژه برای دانش‌افزایی زبان فارسی

مسئول برگزاری هشتادودومین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی در دانشگاه شهید بهشتی از راه‌اندازی و‌ب‌گاه ویژه دانشجویان و استادان زبان فارسی غیر ایرانی خبر داد و گفت: جهت دسترسی سریع‌تر حدود ۲۵۰ دانشجو و استاد غیر ایرانی به امکانات و اطلاعات مورد نیاز و همچنین انتشار اخبار این دوره، یک وبگاه جداگانه تحت دامنة دانشگاه راه‌اندازی شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا، احمد خاتمی، رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی گفت: طبق قرارداد بنیاد سعدی با دانشگاه شهید بهشتی، امسال هشتادودومین دوره دانش‌افزایی دانشجویان و استادان خارجی زبان فارسی، به صورت کامل به مدت یک‌ماه در این دانشگاه برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به تجربه‌های بالای دانشگاه شهید بهشتی در رابطه با حضور دانشجویان غیرایرانی و همچنین برگزاری المپیادهای بین‌المللی گفت: با توجه به اینکه حاضران در دوره دانش‌افزایی برای فراگیری هرچه بیشتر زبان فارسی به ایران سفر خواهند کرد، مسئولیت برگزاری این دوره به دانشکده ادبیات و علوم انسانی سپرده شده است.

 

او به برنامه‌های آموزشی دانشگاه برای حاضران در دانش‌افزایی اشاره کرد و گفت: قرار است در طول سه هفته دوره آموزشی، صبح تا ظهر کلاس‌های آموزش تحت عناوین مهارت خواندن، مهارت نوشتن، بیان شفاهی، درک شنیدن و صحبت کردن، درک خواندن و صحبت کردن و همچنین موضوعاتی همچون ایران‌شناسی تدریس شود.

 

خاتمی راه‌اندازی وبگاه ویژه برای این دوره از دانش‌افزایی را فرصت مناسبی عنوان کرد که ضمن انعکاس اخبار و گزارش‌های تصویری از طریق وبگاه، اطلاعات و امکانات مورد نیاز حاضرین در دورة دانش‌ افزایی همچون عکس پول‌های کاغذی و سکه‌ای، نوع پوشش لباس، نقشة شهر تهران و اصفهان و کل ایران و ... به نمایش گذاشته شود.

 

او در پایان خاطرنشان کرد، دوره دانش‌افزایی از ۱۳ مرداد آغاز خواهد شد، اما علاقمندان به اخبار این دوره و همچنین حاضرین در دوره دانش‌افزایی می‌توانند با مراجعه به وبگاه دانشگاه شهید بهشتی در بخش دانشکده ادبیات و علوم انسانی و یا با مراجعه به آدرس http://sbu.ac.ir/Cols/LAH/PersianLgKnowlageDevelop/Pages/default.aspx اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

نظر شما