شناسهٔ خبر: 35519 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رپراتوار ماه تئاتر استان ها هفته آینده افتتاح می شود

معصومی از برگزاری رپرتوار ماه تئاتر استانها با حضور هفت گروه نمایشی از ۵ تا ۳۰ مرداد در تماشاخانه ماه و مهر حوزه هنری خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ نشست خبری رپرتوار ماه تئاتر استانها امروز ۳۰ تیر با حضور دکتر رحمت امینی مدیر مرکز هنرهای نمایشی و توحید معصومی مسئول امور استانهای مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

توحید معصومی در این نشست گفت: با توجه به تقاضاهای مکرر از تئاتر استانها برای اجرای تولیدات خود تصمیم گرفتیم حضور تعدادی از نمایش های برتر استانها را در طول یک ماه برگزار کنیم.

معصومی از افتتاح رپرتوار ماه تئاتر استان ها در دوشنبه هفته آینده ساعت ۱۸ در تماشاخانه مهر حوزه هنری با حضور جمعی از هنرمندان، نمایندگان مجلس و مسئولان حوزه هنری خبر داد و گفت: هفت نمایش هر کدام به مدت ۵ شب در طول یک ماه در ۲ تماشاخانه ماه و مهر حوزه هنری برگزار می شود.

مسئول امور استانهای مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با بیان اینکه رپرتوار ماه تئاتر استانها با نمایش عبور از مه افتتاح می شود، عنوان کرد: این نمایش از استان گیلان به نویسندگی و کارگردانی مجید کاظم زاده مژدهی از ۵ تا ۹ مرداد در تماشاخانه مهر برگزار می شود.

معصومی تصریح کرد: نمایشی با عنوان خیر نبینی سعیده از استان مازندران به نویسندگی فرهاد نقدعلی و کارگردانی مهیار هزارجریبی از ۱۲ تا ۱۶ مرداد در تماشاخانه ماه برگزار می شود. در این تاریخ نمایشی با عنوان آقای قاضی صدای مرا می شنوید به نویسندگی مرتضی شاه کرم و کارگردانی حسن سبحانی از استان هرمزگان در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: نمایش کافه سایه از استان اردبیل به نویسندگی ابراهیم عادل نیا و کارگردانی مجید واحدی زاده از ۱۹ تا ۲۳ مرداد در تماشاخانه ماه حوزه هنری برگزار می شود. نمایش این عکس کی می ماند از استان قزوین به نویسندگی حامد مکملی و کارگردانی مرتضی نجفی در همین تاریخ در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار می شود.

مسئول امور استان های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری بیان کرد: از ۲۶ تا ۳۰ مرداد نیز دو نمایش در تماشاخانه ماه و مهر برگزار می شود، رود زنده می زاید از استان اصفهان به نویسندگی و کارگردانی احسان جانمی در تماشاخانه ماه و سرگذشت در گذشت چشم از استان سیستان و بلوچستان به نویسندگی و کارگردانی عباسعلی کیخانی در تماشاخانه مهر برگزار می شود.

معصومی در مورد نمایش های رپرتوار ماه تئاتر استان ها اظهار داشت: تمام این نمایش ها در بیست و سومین جشنواره سوره مهر حضور داشتند، ۴ نمایش در سی و سومین جشنواره فجر شرکت داشته و مابقی هم در جشنواره های مناطق با حداکثر جوایز برگزیده شده اند.

وی با بیان اینکه مبلغ ۵ میلیون تومان برای ۵ شب کمک هزینه برای نمایش های ماه تئاتر استان ها در نظر گرفتیم، تصریح کرد: بحث اقامت و پذیرایی گروه ها در شش روز و پنج شب به عهده ما خواهد بود و همچنین تبلیغات از جمله پوستر، بنر و بروشور را نیز مرکز نمایش ها تقبل کرده است.

 

مسئول امور استان های مرکز هنرهای نمایشی از برگزاری جلسات نقد و بررسی برای هر یک از نمایش های رپرتوار ماه تئاتر استان ها با حضور منتقدان و هنرمندان خبر داد.

نظر شما