شناسهٔ خبر: 35746 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«جوجه تیغی» یک تجربه است نه کارگردانی/ بازتولید «هیپوفیز»

بهرام افشاری بازیگر جوان تئاتر از جزئیات اجرای نمایش «جوجه تیغی» به کارگردانی خودش سخن گفت و تاکید کرد ادعای نویسندگی و کارگردانی ندارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ بهرام افشاری کارگردان نمایش «جوجه تیغی» گفت: نمایش «جوجه تیغی» از ۱۱ مردادماه در تماشاخانه استاد انتظامی به صحنه می‌رود. قرار بود سال گذشته این نمایش را در یک تماشاخانه خصوصی به صحنه ببرم که شرایط فراهم نشد اما از ابتدا علاقمند بودم که «جوجه تیغی» در سالن استاد انتظامی اجرا بشود به همین جهت از سال قبل متن را برای تصویب ارایه داده بودم که خوشبختانه بعد از بازبینی برای اجرا پذیرفته شد.

وی درباره تغییرات رخ داده در این اثر نمایشی نسبت به اجرایی که سال گذشته قصد داشت به صحنه ببرد، توضیح داد: نسبت به روند قبلی این اجرا، کار تغییراتی کرده و در طول این یک سال ایده های تازه تری را به نمایش تزریق کرده ام مثلا قبلا قرار بود برخی تصاویر ویدیویی در این نمایش پخش شود که در اجرای فعلی بخشی از آنها حذف و جزئیات دیگری به کار افزوده شده است. من ادعای نویسندگی و کارگردانی ندارم بلکه این نمایش از دیدگاه من یک تجربه تلقی می شود به همین جهت در پوستر و بروشور نمایش نیز به جای عنوان کارگردان آورده ام تجربه ای از بهرام افشاری. البته بسیار نیز علاقمند هستم که کار نقد شود تا نقاط قوت و ضعف کارم را بدانم.

بهرام افشاری

بازیگر نمایش «شایعات» درباره داستان نمایش توضیح داد: مضمون این نمایش تک پرسوناژی درباره جوانی است که به عشق بازیگر شدن از شهرستان به تهران می آید و در این مسیر برایش اتفاقاتی رخ می دهد. در نگارش این متن از تجربیات و داستان‌های واقعی که برای خود من و دیگران رخ داده، استفاده کرده ام. در ۱۰ دقیقه پایانی نمایش نیز ویدیویی پخش می شود که ساخته فتاح مینوبخش است و در آن تعدادی از هنرمندان درباره سرنوشت قهرمان داستان اظهار نظر می کنند. همه این هنرمندان از دوستان من هستند و به من لطف داشتند که در این ویدیو حضور پیدا کردند تا درام به صورت مستند جلو برود.

وی متذکر شد: هنرمندانی چون باران کوثری، امیر جعفری، پیام دهکردی، مهران احمدی، هوتن شکیبا، نوید محمدزاده، علی سرابی و ... در این ویدیو حضور خواهند داشت. دوست ندارم لطف این عزیزان نادیده گرفته شود اما علاقمند نیستم از حضور این هنرمندان برای اجرای این نمایش سوءاستفاده تبلیغاتی شود چون معتقدم یک اثر نمایشی خودش باید حرفی برای گفتن داشته باشد و مخاطب باید خودش قابلیت های نمایش را ببیند و درک کند.

وی در پایان درباره دیگر فعالیت های بیان کرد: قرار است نمایش «هیپوفیز» به کارگردانی کوروش نریمانی که دو سال قبل در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفته بود مجددا بازتولید شود. این نمایش قرار است شهریور ماه در یک سالن خصوصی به صحنه برود و من نیز در حال حاضر مشغول تمرین برای اجرای مجدد این اثر نمایشی هستم. همچنین به تازگی بازی در فیلم سینمایی «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان را به پایان رسانده ام که دومین تجربه من در سینما و البته رضا درمیشیان محسوب می شود.

نمایش هیپوفیز

نمایش «جوجه تیغی» نوشته، کارگردانی و بازی بهرام افشاری به عنوان اثری تک پرسوناژ از ۱۱ مرداد ماه در تماشاخانه استاد انتظامی به صحنه می‌رود. بهرام افشاری بازیگر جوان تئاتر تجربه بازی در نمایش‌های «دن کامیلو»، «هیپوفیز»، «شایعات»، «رابینسون کوروزوئه»، «مرگ فروشنده» و ... را دارد.

نظر شما