شناسهٔ خبر: 35872 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تقدیم «صندلی ها» به مرضیه برومند/ افتتاح نمایش «کافه فرانسه»

قدیم اجرای شب گذشته نمایش «صندلی ها» و افتتاح نمایش «کافه فرانسه» در تئاتر باران دو خبر از تئاتر هستند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛  نمایش «کافه فرانسه» عصر امروز چهارشنبه با حضور فاطمه معتمد آریا بازیگر سرشناس تئاتر و سینمای ایران افتتاح می شود.

آیین افتتاحیه و اجرای ویژه نمایش «کافه فرانسه» به کارگردانی مهران رنج بر و با بازی حمیدرضا نعیمی، آیدا آب پرور و مهران رنج امروز چهارشنبه۷ مرداد ماه از ساعت ۱۸ در سالن تئاتر باران برگزار می شود. 

«کافه فرانسه» هر روز ساعت ۱۸ میزبان علاقه مندان تئاتر خواهد بود.

نمایش «صندلی‌ها» به «مرضیه برومند» تقدیم شد

نمایش صندلی‌ها به نویسندگی، طراحی و کارگردانی طلیعه طریقی شب گذشته میزبان «مرضیه برومند» بود که این کارگردان پیشکسوت آثار عروسکی پس از تماشای نمایش، کارگردان و گروه اجرایی را ستود و گفت: «شیوه اجرایی نمایش خیلی خلاقانه و فوق‌العاده بود. خانم طریقی خیلی دقیق، حساب‌شده و هنرمندانه کار کرده بود ولی فکر می‌کنم کاش این شیوه را برای متن دیگری به کار می‌گرفت. با این حال، نمایش صندلی‌ها یک نمایش خیلی خلاق، آوانگارد و خاص است».

همچنین «رامین کهن» کارگردان جوان تئاتر عروسکی که شب پیش مهمان این نمایش بود،درباره اجرای صندلی‌ها گفت:«من در جشنواره هم این نمایش را دیده بودم و همان موقع به نظرم خیلی خوب آمده بود. بازی بازیگران فوق‌العاده بود اما بیش‌ترین عنصری که در نمایش قابل توجه بود،طراحی کارگردان در تناسب با چیدمان صحنه بود. شیوه اجرایی نمایش نکته‌یی است که به نظرم خودِ گروه به آن رسیده‌اند.ضمن این‌که از المانِ صندلی‌ها استفاده خیلی درستی شده،ولی تاکید می‌کنم بیش‌ترین نکته‌یی که توجه‌ام را جلب کرد و دوست داشتم،طراحی و دراماتورژی نمایش بود».

گفتنی است اجرای نمایش صندلی‌ها در شب گذشته  سه‌شنبه ششم مردادماه به مرضیه برومند تقدیم شد.

«صندلی‌ها» که با نویسندگی،طراحی و کارگردانی طلیعه طریقی از یکشنبه ۲۸ تیرماه در سالن انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه رفته،اقتباسی از نمایشنامه اوژن یونسکو به همین نام و نمایش برگزیده سیزدهمین جشنواره بین‌المللی عروسکی دانشجویان بوده و در پنجمین جشنواره بابل،رومانی شرکت داشته است.

مهناز خطیبی، مهدی شاه‌پیری و محمد بحرانی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

علاقه‌مندان به تماشای نمایش صندلی‌ها می‌توانند هر روز جز شنبه‌ها، ساعت ۲۰:۳۰ به خانه هنرمندان، سالن انتظامی مراجعه و برای رزرو بلیت، به سایت تیوال tiwall.com مراجعه بکنند یا با شماره ۰۹۳۸۱۸۱۰۰۹۴ تماس بگیرند.

نظر شما