شناسهٔ خبر: 36929 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نقش شیعه در تاریخ نگاری اسلامی منتشر شد

سازمان حج و زیارت از انتشار کتاب نقش شیعه در تاریخ نگاری اسلامی از سوی پژوهشکده این سازمان خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛  کتاب نقش شیعه در تاریخ نگاری اسلامی در سه فصل مفاهیم و کلیات، تاریخ نگاری شیعه در سده های نخستین هجری و بررسی و نقد کتاب اثرالتشیع علی الروایات التاریخیه چاپ و روانه بازار شده است.
این گزارش افزود: در بخشی از دیباچه کتاب نقش شیعه در تاریخ نگاری اسلامی، تألیف محمد غفوری آمده است: امروزه، تفکری افراطی میان اهل سنت به وجود آمده است که با بازخوانی متون تاریخی می کوشد، شیعه را به تاریخ سازی، جعل و تحریف گزارش های تاریخی متهم کند. 
در این دیباچه آمده است: عبدالعزیز نورولی از نمایندگان این تفکر در کتاب اثرالتشیع علی الروایات التاریخیه فی القرن الاول الهجری در پی آن است تا با همین شیوه، زمینه را برای طرد و حذف اخبار و احادیث شیعه فراهم آورد.
در مقدمه این کتاب نیز چنین عنوان شد است : دنیای اسلام از هنگام ظهور، دستخوش حوادثی بوده که گاه باعث دگرگون شدن مناسبات آینده جامعه اسلامی می شده و بستر بروز نظریه های ناهمگون و جریان های التقاطی را فراهم می کرده است؛ چنان که هر چه از صدر اسلام فاصله می گیریم نمود این جریان ها و نظریه های ناسازگار با اسلام بیشتر می شود.
کتاب نقش شیعه در تاریخ نگاری اسلامی تألیف محمد غفوری از سوی پژوهشکده حج و زیارت و به همت مؤسسه فرهنگی هنری نشر مشعر در تابستان ۱۳۹۴ با شمارگان یکهزار نسخه و به قیمت پنج هزار و ۶۰۰ تومان در ۲۱۶ صفحه چاپ و روانه بازار شده است

نظر شما