شناسهٔ خبر: 36986 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«تالار فرهاد» در راه انتشار/ رمانی که مخاطب را به فکر وامی‌دارد

عباس پژمان از تالیف رمان تازه‌ای با عنوان «تالار فرهاد» خبر داد که به گفته وی در قالب رمان اندیشه نوشته شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ عباس پژمان از پایان تالیف رمان تازه‌ای از خود با عنوان «تالار فرهاد» خبر داد و گفت: رمان تازه من درباره پیچیدگی‌های حافظه و خاطره است و در جاهایی نیز به یک رمان علمی تخیلی نزدیک می‌شود اما در مجموع باورم این است که این اثر را باید «رمان اندیشه» نامید.

وی در توضیح این عنوان تازه بر رمان خود گفت: «رمان اندیشه» اثری است که از مسائلی صحبت می‌کند که خواننده را به فکر وا می‌دارد. به عبارت دیگر این رمان با نگاه عمیق به برخی مسائل باعث می‌شود مخاطب جز خواندن اثر به فعالیت دیگری که فکر کردن است نیز واداشته شود.

این نویسنده در ادامه به روایت قسمت عمده این رمان در شهر سنندج اشاره کرد و گفت: من در زندگی دو بار تاکنون به این شهر سفر کرده‌ام و از آن خوشم آمده است. هنگام نوشتن این رمان به نوعی خاطراتم از این شهر زنده شد اما این به معنی این نیست که راوی رمان خودم هستم و قصه سرگذشت خودم است. من مدت کمی در این شهر ماندم اما راوی داستان من یکسالی در این شهر ساکن است.

پژمان تاکید کرد: من مدعی نیستم آنچه در این رمان آورده ام تا پیش از این تجربه نشده اما داستان کتاب به من ربطی ندارد و شخصیت اصلی آن خودم نیستم.

به گفته پژمان این رمان از سوی نشر اسم در دست انتشار قرار گرفته است.

این نویسنده و مترجم در ادامه از بازنگری در ترجمه خود از کتاب «کودکی» خبر داد و گفت: این کتاب که گزیده‌ای از اشعار ژاک پرور شاعر مشهور فرانسوی را شامل می‌شود. به تازگی برای تجدید چاپ این اثر ناشر آن را تغییر دادم و همین باعث شد که در برخی از بخش های این ترجمه بازنگری کنم و برخی عبارت آنها را مورد تجدیدنظر قرار دهم.

به گفته پژمان این رمان نیز از سوی نشر اسم در دست انتشار قرار خواهد گرفت.  

نظر شما