شناسهٔ خبر: 37396 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آذربایجانی «تجربه دینی در فرهنگ اسلامی» و «روانشناسی دین و معنویت» را در دست انتشار دارد

حجت‌الاسلام مسعود آذربایجانی از تألیف و ترجمه دو کتاب «تجربه دینی در فرهنگ اسلامی» و «روانشناسی دین و معنویت» خبر داد و گفت: قرار است پژوهشگاه حوزه و دانشگاه این کتاب‌ها را منتشر کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ حجت‌الاسلام مسعود آذربایجانی ــ پژوهشگر دینی ــ ، از تألیف و ترجمه دو کتاب در حوزه دین و روانشناسی دین خبر داد.

آذربایجانی گفت: «تجربه دینی در فرهنگ اسلامی» کتابی است که تألیف آن به پایان رسیده است و آخرین مراحل ویرایش را می‌گذراند. این کتاب در چهار بخش به بررسی تجربه دینی می‌پردازد. «چیستی تجربه دینی»، «تجربه دینی در قرآن»، «تجربه دینی در روایات» و «تجربه دینی در عرفان» عناوین فصل‌‌‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: کتاب «تجربه دینی در فرهنگ اسلامی» در ۶۰۰ صفحه تألیف شده است و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به‌زودی آن را منتشر می‌کند.

آذربایجانی ادامه داد: «روانشناسی دین و معنویت» کتابی است که جیمز نلسون آن را نوشته است و ترجمه آن را به همراه تعلیقاتی در دست دارم. مؤلف در این کتاب بر روانشناسی دین و مباحث جاری در جامعه تأکید کرده است.

به گفته وی، کتاب «روانشناسی دین و معنویت» نیز از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه راهی بازار کتاب خواهد شد.

حجت‌الاسلام مسعود آذربایجانی، از جمله پژوهشگران حوزه دین است که به صورت تخصصی در زمینه روانشناسی دین فعالیت می‌کند. «روان‌شناسي اجتماعي با نگرش به منابع اسلامي» از جمله کتاب‌های آذربایجانی است که در کنگره دین‌پژوهان، مقام نخست را کسب کرد.

 کتاب «تهيه و ساخت آزمون جهت‌گيري مذهبي با تكيه بر اسلام» از دیگر نوشته‌های این پژوهشگر است که به عنوان اثر برگزیده کتاب سال حوزه انتخاب شد.

«روان‌شناسي دين از ديدگاه ويليام جيمز» و «اخلاق اسلامي» از دیگر آثار آذربایجانی است که اثر اخیر تا سال ۱۳۸۵ به چاپ پنجاهم رسید.

نظر شما