شناسهٔ خبر: 37738 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

امضای توافق نامه برای آموزش زبان فارسی در کره جنوبی

در راستای گسترش و آموزش زبان فارسی، توافق نامه ای میان بنیاد سعدی و موسسه مطالعات خاورمیانه دانشگاه بوسان کره جنوبی منعقد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا ، توافق نامه همکاری میان پروفسور یون یونگ سو به نمایندگی از موسسه مطالعات خاورمیانه دانشکده مطالعات خارجی دانشگاه بوسان و سیدمحمدرضا دربندی، معاون بین الملل بنیاد سعدی، به امضاء رسید.
به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی ،در حاشیه امضای این تفاهم نامه ،ضمن اشاره به اهمیت نقش بنیاد سعدی در همکاری با موسسه مطالعات مدیترانه دانشگاه بوسان، امکانات و توانمندی این بنیاد در امر آموزش و پژوهش و همچنین فعالیت های انجام شده مانند تولید محتوای آموزشی بر اساس نیازهای مخاطبین، تامین منابع آموزشی، آموزش زبان فارسی در فضای مجازی، برگزاری دوره های آموزشی برای تدریس به غیر از فارسی زبانان، اعزام استاد و مدرس به خارج از و برگزاری دوره های دانش افزایی، مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
طی این توافق نامه مقرر شد تبادل استاد، پژوهشگر و هیات های علمی، تبادل دانشجو، انجام فعالیت های پژوهشی مشترک، شرکت در همایش ها و دیدارهای دانشگاهی، برنامه های کوتاه مدت ویژه دانشگاهی، برگزاری دوره های تکمیلی تخصصی و همچنین همکاری در زمینه های دیگری که در آن منافع مشترک معینی در همکاری به وجود آمده یا خواهد آمد، با تایید دو طرف قرارداد، انجام شود. 
دانشگاه مطالعات خارجی بوسان، یک دانشگاه بین المللی خصوصی در کره جنوبی است که در آن زبان و فرهنگ کشورها و مناطق مختلف جهان تدریس می شود. 

نظر شما