شناسهٔ خبر: 37859 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تجربه حضور «پاپتی‌ها» در زمین تنیس/ طرح ۵ ساله داریم

سرپرست گروه تئاتر «پاپتی‌ها» که این روزها نمایش «سال ثانیه» را در باغ‌موزه سعدآباد اجرا می‌کند، تداوم اجرای تئاتر در این فضای فرهنگی تاریخی را باعث شکل‌گیری فضایی هنری در کاخ‌موزه سعدآباد دانست.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حمید پورآذری که پیش از این در فضاهای مختلفی نظیر سوله پرورش قارچ در فرهنگسرای بهمن و پارکینگ طبقاتی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به اجرای آثار نمایشی با جوانان علاقه‌مند به تئاتر پرداخته است درباره بازخورد اجرای نمایش «سال ثانیه» در زمین تنیس کاخ‌موزه سعدآباد گفت: همه چیز خوب است و از سوی بخش‌های مختلف مدیریتی و اداری کاخ‌موزه سعدآباد همکاری‌های خوبی با گروه تئاتر «پاپتی‌ها» برای اجرای نمایش «سال ثانیه» وجود داشته است. ضمن اینکه بازخورد شکل گرفته از سوی مخاطبان تئاتری هم خوب است.

وی ادامه داد: طی آماری که برای ۲۵ اجرای نمایش «سال ثانیه» داریم که البته در حال حاضر تعداد اجراها بیشتر از این آمار است، حدود ۲ هزار و ۸۰۰ مخاطب و تماشاگر تئاتری به تماشای اجرای این اثر نمایشی نشسته‌اند.

سرپرست گروه تئاتر «پاپتی‌ها» درباره احتمال تداوم اجراهای این گروه تئاتری در کاخ‌موزه سعدآباد، یادآور شد: تصمیم‌گیری در این زمینه منوط به تمایل سطوح بالاتر مدیریتی در سازمان موزه‌ها و سازمان میراث فرهنگی است. ما در شروع اجرای نمایش «سال ثانیه» در زمین تنیس کاخ‌موزه دفاع مقدس طرحی کوتاه مدت و همچنین بلندمدت به مدیریت کاخ‌موزه ارائه دادیم.

پورآذری ادامه داد: می‌توان بکر بودن زمین تنیس کاخ‌موزه سعدآباد را حفظ کرد و در عین حال در طول سال تئاترهایی را برای اجرا در این مکان طراحی کرد. 

کارگردان تئاترهایی چون «دور دو فرمان» و «ادیپ» با اشاره به وجود سالن بولینگ در مجاورت زمین تنیس کاخ‌موزه سعدآباد، اظهار کرد: ما طرحی ۵ ساله برای اجرای تئاتر در این فضاها ارائه دادیم که در صورت توافق و اجرای طرح، برای مجموعه کاخ‌موزه نیز سوددهی خواهد داشت. اصولا اولین و دومین تجربه تئاتری در فضایی جدید با سختی‌هایی همراه خواهد بود اما در صورت تداوم و استمرار اجراها، طرح با موفقیت همراه خواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد: کاخ‌موزه سعدآباد فضایی تاریخی و فرهنگی دارد و اجرای تئاتر می‌تواند فضایی هنری نیز در این مجموعه ایجاد کند.

نظر شما