شناسهٔ خبر: 38271 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشکده علوم انسانی دانشگاه حضرت معصومه (س) افتتاح شد

دانشکده علوم انسانی دانشگاه حضرت معصومه (س) با ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع زیر بنا با اعتباری حدود هشت میلیارد تومان احداث شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ در این دانشکده رشته های  رشته های حقوق، حسابداری، مدیریت بازرگانی، فقه و زبان انگلیسی تدریس می شود.

محمد حسین امید، معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در این آیین با تقدیر از رییس دانشگاه حضرت معصومه، همکاران وی و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ابراز امیدواری کرد که با کمک مردم  این دانشگاه  بیش از پیش توسعه یابد و طرح های توسعه ای آن به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه قم به دلیل خصوصیاتی که دارد، مردم از سراسر کشور علاقمند تحصيل دختران شان در اين شهر هستند افزود: قم به دلیل امنیت و آسایش و عفاف و حجابي كه برخوردار مي باشد، باعث شده است خانواده ها برای تحصیل فرزندان خود در قم اطمینان خاطر داشته باشند.

وی با اشاره به وضعیت مالی دولت و محدودیت های مالی، گفت: با وجود این محدودیت ها، طرح های این نوع دانشگاه ها را در اولویت قرار داده ایم و خوشبختانه ردیف متمرکزی برای خیرین در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه این وزارتخانه از طرح هایی که به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده باشد حمایت می کند گفت: هیئت امنای خیرین دانشگاه حضرت معصومه (س) باید کمک کند تا خیرین جذب شوند و اگر طرحی به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برسد، مابقی را ما انجام خواهیم داد.

امید با بیان اینکه محور فعالیت های ما در این دو سال اخیر خیرین بوده اند، افزود: پیشرفت های خوبی نیز در این زمینه داشته ایم و همه دانشگاه ها تشویق شده اند تا بنیاد حامی خیرین داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اکنون دو سوم دانشگاه های کشور دارای بنیاد حامی خیرین هستند اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بر توسعه علم و فناوری تاکید دارند و البته در این راه به کمک مردم و خیرین نیاز داریم.

معاون وزیرعلوم گفت: اکنون در نقاط مختلف کشور بیش از صد هزار متر مربع فضای آموزشی با کمک خیرین آماده افتتاح داریم و  هفته آینده ۲۰ هزار متر مربع فضای آموزشی که با کمک خیرین آماده شده است در تهران به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به کمک های خیرین در کشور در توسعه فضاهای آموزشی و دانشگاه ها گفت: انتظار از قم بیش از هر شهری است تا با کمک خیرین شاهد توسعه زیرساخت ها و مراکز آموزش عالی این شهر باشیم.

رییس دانشگاه حضرت معصومه نيز در این مراسم گفت: امروز برای دانشگاه حضرت معصومه (س) روزی تاریخی است، روزی که در سایه زحمات همکاران بنده و حمایت مسئولان استانی، دانشگاه حضرت معصومه (س)ورود خود را به سایت اصلی جشن می گیرد.

علیرضا باقری ثالث ابراز امیدواری کرد که در این روزهای عزیز و به برکت این ایام ، این دانشگاه و کل جامعه اسلامی ایران شاهد موفقیت های بهتری در تمامی عرصه ها باشند.

باقری ثالث اضافه کرد: معاونت اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم به جز تلاش برای افزایش بودجه آموزش عالی، در ایجاد ظرفیت های جدید بسیار موفق بودند و رایزنی های خوبی داشته اند و یکی از این موارد ایجاد مجمع خیرین هست.

وی در ادامه گفت: طرح دانشکده علوم انسانی، ۹ ماه زودتر از موعد مقرر به بهره برداری رسید و برای دانشجویان در سال تحصیلی جاری آماده شده است.

باقری ثالث از کسری اعتبار بودجه برای این دانشگاه خبر داد و ابراز امیدواری کرد با حمایت های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مسئولان استانی این کسری بودجه نیز جبران شود.

نظر شما