شناسهٔ خبر: 38419 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پیام‌های مهدی شفیعی و حسین پارسایی به پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت‎

مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسین پارسایی دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت؛ به مناسبت آغاز اجراهای عمومی این جشنواره پیام‌های جداگانه‌ای نوشتند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ و به نقل از ستاد خبری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، همزمان با آغاز اجرای عمومی آثار این جشنواره مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسین پارسایی دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، پیام‌هایی صادر کردند.

در پیام مهدی شفیعی آمده است:
هنر، بازآفرینی حقیقت هاست. حقیقت‌هایی که با کیمیای هنر، جاودانه می‌شوند. تئاتر، یکی از صحنه‌های تحقق این جاودانگی است. هنری کهن که مانایی حقیقت‌ها و دانایی مخاطبان خویش را به اجرا می‌گذارد. دفاع مقدس از رویداد‌های بنیادآفرینی است که میهن‌دوستی و ایثار مردمان ایران زمین را نمایان ساخت. تئاتر امروز می‌تواند در پی آن باشد تا با درک ظرفیت انسانی این رویداد عظیم و باز تعریف معنویات صحنه‌های نبرد و دلاوری‌های رزمندگان، تاریخ روزگار خویش را جاودانه نماید. تئاتر پایداری با الهام گرفتن از صحنه‌های رویارویی رزمندگان که ایثارانه ایمان و خاک خویش را به بهای خون خود پاس داشتند، پرچمدار دیگر دوستی و صلح طلبی ملت ایران است. تئاتر دفاع مقدس فرصت مغتنمی است که با نکوداشت شهیدان و ارج گزاری ایثارگران، مروج فرهنگ با دیگران بودن و برای دیگران، «نبودن» باشد. آرمان‌های مقدس این جشنواره را پاس می‌دارم.

همچنین در پیام حسین پارسایی دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به مناسبت آغاز اجراهای عمومی این جشنواره آمده است:

اشاره به مفهوم مقاومت در نگاه کلان بدون در نظر گرفتن از خودگذشتگی دلیر زنان و مردان ایرانِ سرافراز، رخدادی بزرگ و حماسه آفرین است که تنه به اسطوره زدند و مفهوم پرتلالو "ایستادگی" را تعریفی دوباره کردند.
ملت بزرگ ایران دارای افتخارات درخشان بی شمار است. نگین این افتخارات دوران طلایی دفاع مقدس است که به مثابه گنجینه بی پایان و سرچشمه الهام بخش بر پیشانی تاریخ این سرزمین می‌درخشد و تا قرن‌ها خواهد درخشید و امروز در کشورهای منطقه و جهان اسلام شاهد تبلور و تجلی شعاع فرهنگ پایداری و مقاومت و بیداری هستیم که برآمده از متن دین، باورها و مبانی اخلاقی، اعتقادی و ارزشی ماست.
تئاتر مقاومت به ارزش‌های والای انسانی مزین شده و میراث گران بهایی است در عرصه مبارزه با استکبار جهانی تا با بهره جستن از مرام و منش شهیدان درعرصه‌های مختلف، یارای مقاومت داشته باشیم و با زبان فاخر و نجیب هنر پاس بداریم دفاع جانانه حماسه آفرینان این مرز و بوم را.
بی تردید شکل نوین برگزاری این دوره از جشنواره و توجه و تاکید به اجرای عمومی آثار منتخب تئاتر مقاومت گامی است هرچند کوچک در مسیر هدف‌های بلند و بزرگ تا از طریق آن چشم‌اندازی بگشاییم به گستره لایتناهی زیبایی‌ها، عظمت‌ها، حماسه‌ها، عشق‌ها و شهادت‌هایی که ملت و سرزمین ما را بیمه کرده است. امیدوارم این حرکت ضمن جریان‌سازی درست و هدفمند در جهت تقویت و گسترش فرهنگ مقاومت و بازشناسی ظرفیت‌ها و ارزش‌های هنر دفاع مقدس طلیعه بخش افق‌های تازه ای در حوزه تئاتر کشور شود.

نظر شما