شناسهٔ خبر: 38425 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برنامه دانشگاه شهید بهشتی برای پایان نامه های حوزه علوم انسانی

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: از سال آینده گروه‌های آموزشی حوزه علوم انسانی موظف هستند نیمی از موضوعات پایان نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود را به سمت موضوع حکمرانی صالح سوق دهند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ چهارمین جلسه کمیته دستگاهی کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره دانشگاه شهید بهشتی با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی و اعضای کمیته دستگاهی برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد.

دکتر محمد مهدی طهرانچی در ارتباط با اقتضائات برگزاری کرسی های نظریه پردازی در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌های جامع باید در ارتباط با تعریف ساختار داخلی کمیته برگزاری کرسی ها، اختیارات لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به رویکرد علمی مدیریت دانشگاهی در دانشگاه شهید بهشتی یادآور شد: این دانشگاه از ابتدای مهر در مسیر پنج برنامه علمی جامع حرکت خواهد کرد. یکی از این برنامه‌های علمی که بیشتر در حوزه علوم انسانی به پیش خواهد رفت، با عنوان حکمرانی صالح مطرح است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی افزود: در این برنامه بیشتر دانشکده‌های علوم انسانی، اجتماعی و رفتاری با هدف شکل‌گیری یک رفتار جمعی برای نظریه‌پردازی و مناظره و گفتگو در ارتباط با حمکرانی صالح درگیر خواهند شد.

وی یادآورشد: ضروری است که کمیته ای در ارتباط با این موضوع شکل گیرد و این کمیته در کنار کمیته دستگاهی کرسی‌‌های نظریه‌پردازی کمیته دستگاهی، به فعالیت بپردازد. به عنوان مثال در راس تای رسیدن به نظریه در ارتباط با حکمرانی صالح از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری در رابطه با این موضوع حمایت مناسب انجام شود.

وی همچنین افزود: از سال آینده گروه‌های آموزشی حوزه علوم انسانی موظف هستند نیمی از موضوعات پایان نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود را به سمت موضوع حکمرانی صالح سوق دهند.

اسماعیلی، رئیس هیات حمایت از برگزاری کرسی های نظریه پردازی نیز با تدقیق فرآیند ارزیابی و تصویب طرحنامه‌های مربوط به کرسی ها، بر اهتمام این هیات به تسهیل و تسریع این فرآیند تاکید کرد و افزود: هیات حمایت اختیارات کافی را برای برگزاری کرسی ها به دانشگاه‌ها تفویض می کند.

وی در ادامه تاکید کرد: علاوه بر طرحنامه های اعضای هیات علمی، رساله‌های دکتری نیز با تصویب کمیته دستگاهی، امکان تبدیل شدن به کرسی‌های علمی یا ترویجی را دارند.

رئیس هیات حمایت از برگزاری کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره، بودجه حمایتی دبیرخانه هیات حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره را برای هر جلسه کرسی ترویجی ۸,۰۰۰,۰۰۰ ریال و برای هر جلسه کرسی علمی ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال اعلام کرد.

نظر شما