شناسهٔ خبر: 38477 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انجمن های حوزوی جوابگوی نیاز حوزه و جامعه

اعضای انجمن‌های حوزه در دیدار با معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تاکید بر پاسخگویی به نیازهای حوزه و جامعه تاکید کردند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام مستاجران - مسئول واحد فرهنگی حوزه علمیه استان اصفهان هدف از دیدار با اعضای انجمن های حوزه را آشنایی با مشخصات دیگر انجمن ها و شرح وظایف آنها دانست تا بتوانند با تعامل سازنده با یکدیگر، به ارتقاع سطح حوزه اقدام کنند.

وی انجمن ها را نمایندگان حوزه علمیه در موضوع فعالیت های خود دانست و گفت: فعالیت انجمن ها بار حقوقی دارد و بایستی تشکل های حوزوی جوابگوی نیازهای حوزه و جامعه باشند.

حجت‌الاسلام مستاجران گفت: تشکل های حوزوی باید به گونه ای ارتقا یابد که با تعامل همکاری در تخصص های خاص خود با یکدیگر بتوانند جوابگوی مشکلات و نیازهای جامعه باشند.

در این دیدار همچنین حجت الاسلام والمسلمین مومنی معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، انجمن ها را نیاز حوزه دانست و گفت: جهت دادن به حرکت های مردمی در هر یک از زمینه های فرهنگی و تربیت نیروهای متخصص و متعهد، هدف انجمن ها است.

وی افزود: انجمن ها باید به گونه ای عمل کنند که طلاب را تقویت و توانمندسازی کنند تا در بین مردم در موضوع فعالیت خود جزو شاخص های شهر باشند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان گفت: به عنوان مثال طلابی که در انجمن ادبی هستند، جزو شاخص‌های ادبی استانی و کشوری در بین مردم، رسانه ها و دانشگاه ها باشند و با این رویکرد حوزه علمیه خواهد توانست در عرصه های مختلف (ادبی، هنری و اعتقادی و...) در سطوح مختلف جامعه تاثیرگذار باشد.

نظر شما