شناسهٔ خبر: 38555 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

علاقمندی کرواسی و ایران برای گسترش همکاری های دانشگاهی

سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کرواسی و همچنین استاد اعزامی زبان فارسی در نشستی با رییس دانشگاه زاگرب در باره همکاری دانشگاهی گفت و گو و تبادل نظر کردند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ محمد ابراهیم طاهریان فرد سفیر ایران در کرواسی در این دیدار که در محل دانشگاه زاگرب برگزار شد ضمن تشکر از انجام ملاقات در خصوص امکانات دو کشور جهت همکاری های علمی و دانشگاهی ابراز امیدواری کرد که با تلاش رایزنی فرهنگی و استاد اعزامی زبان فارسی این همکاری در جهتی صحیح قرار بگیرد.
طاهریان فرد با اشاره به امکانات گسترده و مناسب دانشگاهی در ایران از آمادگی سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کرواسی جهت پیگیری توافق های دانشگاهی خبر داد. 
وی همچنین با اشاره به سفر قریب الوقوع رییس دانشگاه پیام نور به کرواسی از امکان امضای تفاهم نامه میان دانشگاه زاگرب و پیام نور ایران خبر داد.
«دامیر بوراس» رییس دانشگاه زاگرب در این دیدار ضمن خوش آمد به هیات ایرانی از آشنایی خود با فرهنگ و تمدن ایرانی سخن گفت و درب های دانشگاه زاگرب را جهت فعالیت های علمی و دانشگاهی به روی ایران باز دانست.
بوراس با اشاره به اینکه با تلاش همکاران وی کلاس های زبان فارسی در آغاز سال تحصیلی جدید آغاز به کار خواهد کرد در خصوص همکاری با دانشگاه های ایران ابراز تمایل کرد. 
وی همچنین با ابراز خوشحالی از امکان حضور ریاست دانشگاه پیام نور در زاگرب از آمادگی خود برای امضای تفاهم نامه و گسترش روابط و همکاری های دانشگاهی خبر داد.
سید مجتبی اکرمی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کرواسی نیز در این نشست ضمن تقدیر از تلاش های رییس جدید دانشگاه زاگرب در جهت پرداختن به ارزش های اخلاقی ادیان آسمانی از همکاری خوب دانشکده فلسفه در آمادگی برای برگزاری کلاس زبان فارسی قدردانی کرد.
اکرمی همکاری های دانشگاهی را یکی از بهترین راه های تبادل فرهنگی دانست و از برگزاری چند نشست علمی و ادبی در دانشگاه زاگرب خبر داد.
علیرضا شادآرام استاد زبان فارسی اعزامی از دانشگاه پیام نور همچنین در این دیدار به معرفی این دانشگاه پرداخت و در خصوص زمینه های همکاری دو دانشگاه توضیحاتی را ارائه کرد.

نظر شما