شناسهٔ خبر: 39078 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازخوانی آنلاین و مدرن اثری از «چارلز دیکنز»/ مشارکت همگانی در نگارش یک رمان

با هدف «بازخوانی» قرن بیست‌ویکمی و جدیدی از اثر مطرح «چارلز دیکنز» با عنوان «دست‌نوشته‌های محرمانه اداری»، «Pickwick Papers» (در فارسی به نام آقای پیک‌ویک)، این رمان به صورت آنلاین و زنده نوشته خواهد شد.

 

 

بازخوانی آنلاین و مدرن اثری از «چارلز دیکنز»/ مشارکت همگانی در نگارش یک رمان

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  تقریبا ۲۰۰ سال پس انتشار محبوبیت فوق‌العاده اثر ماندگار «چارلز دیکنز» در انگلستان با نام «دست‌نوشته‌های محرمانه اداری»، «جاش کوهن»، رمان‌نویس مطرح امریکایی تصمیم گرفته است آن را با هدف بازخوانی در گستره‌ای بزرگ‌تر، یعنی اینترنت به صورت آنلاین منتشر کند.
 
«کوهن» که به دلیل نوشتن رمان «کتاب اعداد» شهرت دارد نگارش آن‌لاین این اثر را در ۱۲ اکتبر (فردا دوشنبه) آغاز خواهد کرد. طی ۵ روز آینده مراجعه کنندگان به سایت www.pskwck.com خواهند توانست هر روزه به مدت ۵ ساعت این بازنگارش را مشاهده کنند؛ این نویسنده قرار است در نسخه جدید فضای داستان را به دنیای واقعی برگرداند.
 
همچنین کاربران این سایت می‌توانند به صورت آن‌لاین بازخورد نظراتشان را به این نویسنده ارائه دهند و احساس خود را درباره برون‌ده این کتاب جدید بیان کنند؛ آن‌ها هم‌چنین می‌توانند در اتاق مکالمه سایت درباره این اثر با دیگر کاربران و «کوهن» به تبادل نظر بپردازند.
 
مجموعه سریالی «دست‌نوشته‌ها محرمانه اداری» در زمان خود بیش از آن که یک اثر ادبی تلقی شوند، به عنوان خبر و گزارش‌های رویدادها تلقی می‌شدند و همگان با دست‌به دست دادن، هر کدام از آن‌ها را می‌خواندند.
 
هم‌چنین نسخه «کوهن» از روی این اثر توسط «لئون چانگ» تصویرپردازی شده است.

نظر شما