شناسهٔ خبر: 39185 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری نمایشگاه عکس معماری اسلامی ایران در مادرید

علیرضا اسماعیلی، رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا با پدرو ویینا، رییس خانه عرب اسپانیا و سفیر سابق این کشور در تهران، دیدار و در خصوص آغاز همکاری‌های مشترک گفت‌وگو کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ علیرضا اسماعیلی، رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا با پدرو ویینا، رییس خانه عرب اسپانیا و سفیر سابق این کشور در تهران، دیدار و در خصوص آغاز همکاری‌های مشترک گفت‌وگو کرد.

در این دیدار رایزن فرهنگی کشورمان از همکاری‌های پدرو ویینا در دوره مسئولیت سفارت اسپانیا در تهران تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که در مسئولیت جدید خود (ریاست خانه عرب وزارت خارجه اسپانیا) رایزنی فرهنگی ایران و خانه عرب بتوانند همکاری‌ها و برنامه‌های مشترکی را برگزار کرده و موجبات گسترش بیش‌تر روابط و تقویت مبادلات فرهنگی و هنری دو کشور را فراهم سازند.

در ادامه پدرو ویینا، با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی ایران، علاقمندی خود را به انجام فعالیت‌های مشترک و گسترش مبادلات اعلام کرد.

همچنین در این دیدار مقرر شد که برنامه‌های مرتبط با حوزه اسلامی نمایندگی فرهنگی ایران در اسپانیا با همکاری مستقیم خانه عرب انجام شود.

در همین راستا مقرر شد نمایشگاه هنرهای اسلامی و نمایشگاه عکس از معماری اسلامی ایران در محل خانه عرب در آینده‌ای نزدیک برگزار شود.

بنا بر اعلام این گزارش، خانه عرب، از مراکز مهم وابسته به وزارت امور خارجه اسپانیا است که به عنوان مرکز استراتژیک روابط اسپانیا و کشورهای عرب‌زبان فعال است. این مرکز دارای دو شعبه در شهرهای مادرید و کردوبا است و به عنوان یک نهاد مهم در راستای اجرای دیپلماسی عمومی کشور اسپانیا در وزارت امورخارجه شناخته می‌شود.

نظر شما