شناسهٔ خبر: 39475 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ارتش با تئاتر همراه شد/ اضافه‌شدن «پرواز» به جمع سالن‌های نمایش

کارگردان نمایش «سرود سرد خاکستر» که مدیر هنری سالن «پرواز» متعلق به ارتش نیز است، درباره این سالن که به تازگی به خدمت تئاتر درآمده و همچنین اجرای نمایش‌اش صحبت کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سیامک موحدی کارگردان نمایش «سرود سرد خاکستر» درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: نمایش «سرود سرد خاکستر» نوشته حمیدرضا نعیمی است که از ۲۶ مهرماه در قالب پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت اجرای عمومی خود را آغاز کرده است. این نمایش در سالن «پرواز» (شهید واعضی) در خیابان پیروزی اجرا می شود.

وی درباره اجرا در این سالن توضیح داد: سالن پرواز متعلق به ارتش است و من نیز مدیر هنرهای نمایشی ارتش و این سالن هستم بنابراین ترجیح دادم نمایش «سرود سرد خاکستر» را در این سالن به صحنه ببرم. قصد ما این بود که در شرق تهران نیز یک سالن نمایشی را فعال کنیم تا هنرمندان بتوانند از امکانات این تالار استفاده کنند و اجرای آثار نمایشی را در این منطقه از شهر نیز رواج دهند. البته قبل از اجرای این نمایش، صبح ها در سالن پرواز نمایش های کودک ویژه مدارس اجرا می شود.

مدیر سالن پرواز درباره امکانات این سالن یادآور شد: این سالن به صورت قاب عکسی طراحی شده و ۲۴ خط نوری دارد. سیستم صدا و دیگر امکانات فنی آن نیز از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و هنرمندان می توانند با خیال راحت آثار نمایشی شان را در این سالن به صحنه ببرند. نکته مثبت دیگر این سالن نیز این است که تازه بازسازی شده است. بعد از اجرای نمایش «سرود سرد خاکستر» نیز قرار است نمایشی با عنوان «شب واقعه» در این سالن به صحنه برود.

این کارگردان تئاتر درباره داستان این اثر نمایشی بیان کرد: روایت این نمایش در منطقه فکه در یک پادگان نظامی رخ می دهد و رابطه چالش برانگیز یک سرباز با فرمانده اش را به تصویر می کشد. این دو از لحاظ مسایل اعتقادی با یکدیگر اختلاف نظر دارند. فرمانده تمام دوستانش را در زمان جنگ از دست داده اما سرباز پسری دهه هفتادی است که با این فضا احساس بیگانگی می کند. در این داستان فلاش بک هایی هم به زندگی گذشته سرباز و فرمانده داریم.

موحدی در پایان صحبت هایش درباره شیوه اجرایی این نمایش گفت: «سرور سرد خاکستر» در شیوه اجرایی به شکل فاصله گذاری عمل می کند به این ترتیب که فرمانده و سرباز در لحظاتی داستان نمایش را برای مخاطب روایت می کنند. فضاسازی و صحنه پردازی نمایش نیز با توجه به فضایی که اثر در آن رخ می دهد به شکل رئالیستی است و نورپردازی و موسیقی نیز در صحنه هایی که ذهنیات کاراکترها روایت می شود نقش عمده ای ایفا می کند.

نمایش «سرود سرد خاکستر» نوشته حمیدرضا نعیمی و کارگردانی سیامک موحدی از ۲۶ مهر ماه در سالن پرواز (شهید واعضی) روی صحنه می رود. در این نمایش هنرمندانی همچون حسین پرستار، مهدی رحیمی، زهره رستگار مقدم، حمیده رسول، سید علی محمد علوی پور به ایفای نقش می پردازند.

این اثر نمایشی تا نیمه آبان ساعت ۱۸:۳۰ در سالن پرواز (شهید واعضی) واقع در خیابان پیروزی روی صحنه است.

نظر شما