شناسهٔ خبر: 39524 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ریچارد سوم می‌شوم/ نمی‌خواهم در این ماراتن بیهوده شرکت کنم

رحیم نوروزی با اشاره به ایفای نقش ریچارد سوم در نمایشی از مسعود دلخواه عنوان کرد به جای شرکت در ماراتن تئاتر و کارگردانی نمایش ترجیح می دهد به هنرجویان علاقه‌مند با بازیگری آموزش دهد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ رحیم نوروزی کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون درباره فعالیت های اخیرش در حوزه تئاتر گفت: در حال حاضر مشغول تدریس بازیگری به هنرجویان تئاتر هستم و همچنین قرار است در نمایش «نفرین‌های تیزپا» به کارگردانی مسعود دلخواه که براساس نمایشنامه «ریچارد سوم» شکسپیر و با نگاهی مدرن نوشته شده بازی کنم. در این نمایش که هنوز تمرین‌های آن آغاز نشده نقش «ریچارد سوم» را ایفا می کنم. این نمایش احتمالا دو اجرا در جشنواره تئاتر فجر داشته و اوایل سال جدید نیز به صحنه خواهد رفت.

وی درباره تدریس بازیگری بیان کرد: مدتی است که دریافت ها و تجربیاتم را در اختیار هنرجویان بازیگری قرار می دهم. دو سه کلاس آموزشی دارم که در آنها «ارتباط بازیگر با متن»، «مبانی بازیگری»، «اعمال جسمانی» و ... را آموزش می دهم. تلاشم این است که در این کلاس ها موانعی را که جلو روی یک بازیگر برای ارایه درست یک بازی وجود دارد، بررسی کنم و همراه با هنرجویان در فضایی کارگاهی این مساله را که چرا در برخی مواقع بازی درستی اتفاق نمی افتد، مورد کنکاش قرار دهیم.

وی درباره تجربه کارگردانی اش در تئاتر گفت: در حال حاضر ترجیح می دهم خودم را با آموزش سرگرم کنم. سال ها قبل نمایش های موفقی را به صحنه برده ام و عطش دیده شدن ندارم. در واقع ماراتنی که الان در تئاتر ما به وجود آمده و هنرمندان ما تلاش می کنند به هر ترتیبی که شده عقب نیفتند و اثری را به صحنه ببرند، نمی پسندم و دوست ندارم در این ماراتن شرکت کنم. در حال حاضر مشخص نیست که ما چه دوره ای را در تئاتر می گذرانیم و اصلا نسبت مردم با تئاتر چگونه است. مردم آنقدر درگیر معیشت‌شان هستنند که تئاتر جایی در زندگی شان ندارد.

بازیگر سریال «پس از باران» یادآور شد: قصد مخالف خوانی و اعتراض به کمبود بودجه و سالن و ... ندارم اما باید دید ما در کارهایمان به چه پرسش و نیازی از مردم جواب می دهیم. ما هنوز ضرورت اجرای یک متن را نمی دانیم اما به هر ترتیبی شده می خواهیم اثری را به صحنه ببریم. از اینها گذشته برای اجرای یک نمایش، کارگردان باید همه مسایل از جمله تعهدات مالی، هزینه سالن و ... را متقبل شود که همین امر انرژی بسیار را از او می گیرد به همین جهت فعلا تصمیم گرفتم به جای کارگردانی انرژی ام را روی کار با هنرجویان علاقه مند به تئاتر بگذارم.

وی در پایان درباره دیگر فعالیت هایش گفت: در حال حاضر سریال تلویزیونی «نفس گرم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور را آماده پخش دارم و البته تصویربرداری سریال «معمای شاه» نیز همچنان ادامه دارد و بازی من در این مجموعه هنوز به پایان نرسیده است.

نظر شما