شناسهٔ خبر: 39575 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دوره آموزشی تربیت پژوهشگر ویژه علوم انسانی برگزار می شود

دوره آموزشی «تربیت پژوهشگر - ویژه علوم انسانی» برای نخستین بار در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ این دوره آموزشی توسط دکتر رویا پورنقی در ایرانداک تدریس می‌شود.

دانشجویان و افراد علاقه مند به تحقیق و پژوهش برای انجام درست یک پژوهش دانشگاهی و یا تحقیق مورد نیازشان نیازمند داشتن مهارت‌هایی هستند که به آنها مهارت پژوهشی گفته می شود.

در این دوره دانشجویان و محققان با چگونگی شناخت و یافتن یک مسئله پژوهشی، پروراندن آن، جستجوی مناسب و دست یافتن به اطلاعات جهت انجام تحقیق و همچنین استفاده مناسب و بهینه از ابزارهای در دسترس برای انجام تحقیق بهره می گیرند.

در کنار آن با روشهای استناددهی، چگونگی حفظ پژوهش از سرقت علمی، استفاده و سرچ بهینه در اینترنت و پایگاههای اطلاعاتی تمام متن، و مسائل جانبی پژوهش آشنا می شوند.

این دوره شامل مواردی است که کمتر در محیط های دانشگاهی و رسمی آموزش به آنها پرداخته شده و یادگیری آن توسط پژوهشگران در امر پژوهش ضروری است.

آشنایی با پیش نیازهای نگارش علمی، آشنایی با ارکان نگارش علمی، چگونگی تعیین موضوع و پروراندن مسئله پژوهش، چگونگی آغاز یک پژوهش(نگارش پروپوزال)، روشهای جستجوی اطلاعات در پایگاههای اطلاعاتی تمام متن و در موتورهای کاوش اینترنت، روش‌های صحيح فيش‌برداری و ارجاع به منابع و مطالبی درباره دیدگاههای مختلف پروراندن موضوع پژوهش از اهداف این دوره است.

این دوره، در روز پنجشنبه ۷ آبان ۹۴، توسط دکتر رویا پورنقی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران ارائه می‌شود.

نظر شما