شناسهٔ خبر: 39680 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همکاری ایران و روسیه در حوزه علوم انسانی

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: همکاری دانشگاه های ایران و روسیه در حوزه علوم انسانی می تواند راه جدیدی در دستاوردهای این حوزه برای جهان امروز را ایجاد کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین سلیمی در نخستین اجلاس روسای دانشگاه های برتر و بزرگ ایران و روسیه به آشنائی و تاثیرپذیری متقابل اندیشمندان دو کشور از فرهنگ و هنر یکدیگر اشاره کرد و گفت: همکاری دانشگاه های ایران و روسیه در حوزه های علوم انسانی و اجتماعی می تواند راه را برای گونه جدیدی از ارائه رهاوردهای علوم انسانی و اجتماعی در جهان امروز گشوده و شرایط را برای شیوه متفاوتی از مشارکت در دانش جهانی فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: اما از سوی دیگر دانشمندان ایرانی که متفکران قرن نوزدهمی روسیه را به خوبی شناخته و اندیشه های شان را مطالعه می کردند، با نسل جدید متفکران روس در حوزه های مختلف علوم اجتماعی و انسانی ناآشنا هستند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: در حالی که آشنایی متقابل و همکاری علمی و نیز هم اندیشی متفکران دانشگاهی ایرانی و روس و نقل و گسترش اندیشه های یکدیگر می تواند در فضای اندیشه جهانی نشان دهد که راه اندیشه ورزی تنها یک سویه نیست و دانشمندان ایرانی و روس می توانند در تعامل با یکدیگر پنجره های جدیدی برای تفکر و تولید دانش در فضای نوین جهانی گشایند.

نظر شما