شناسهٔ خبر: 40102 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مدیر پاویون ایران در اکسپوی میلان: کمیته فرهنگی قوی‏ترین بخش پایون ایران بود

حسین اسفهبدی گفت: پاویون ایران که مقام دوم را در میان کشورهای حاضر در این اکسپو از آن خود کرد جذابیت‏‌های بسیاری داشت که بخش عظیمی از آن به کوشش کمیته فرهنگ و هنر شکل گرفت.

 به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ حسین اسفهبدی رییس پاویون ایران در اکسپو میلان درباره این موضوع که ارائه چه مباحث یا آیتم‎هایی موجب شده است پاویون ایران در اکسپوی میلان رتبه دوم را از آن خود کند گفت: ما این برتری را به ملت ایران که لایق آن هستند اهدا می‌‎‏کنیم. ما بررسی کردیم که چه کسانی در دو سال گذشته در پیش‌برد بخش‎های مختلف حضور ایران در اکسپوی میلان اثرگذار بودند تا در برنامه‌ مشخصی از آن قدردانی شود. از جمله چنین افرادی باید به آقای مهدی افضلی مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر اشاره کنم که خدمات بسیاری را به این رویداد فرهنگی انجام دادند و به همین دلیل است که هیچ کدام از کمیته‎های پاویون ایران به اندازه کمیته فرهنگ و هنر ماموریت خود را به درستی انجام نداد و با آنکه این رویداد بیشتر درباره کشاورزی و صنعت بود اما جنبه‎های هنری آن بسیار چشم‌گیر بودند.

وی با تشکر از هنرمندان حاضر در این رویداد افزود: از جمله نکات جالب توجه برای من در اکسپوی میلان، نامه‎ای از سوی کودکان یکی از دبستان‎های ایتالیا بود که از پاویون ایران بازدید کرده بودند، طراحی پاویون و وجود رود و ماهی‎ها در زیر پای آنان برایشان بسیار جذاب بود. آنان در این نامه نوشته بودند که ایران رودهای فراوانی دارد و به نظر می‎رسد این رودها به پاویون ایران آورده شده است تا معرض دید همه مردم قرار گیرد. به علاوه نمایش فیلم‎هایی از تاریخ ایران و خوردن غذاهای ایرانی نیز برای آنان بسیار جذاب به نظر رسیده بود. همه این‎ها مواردی است که برای بازدیدکنندگان ایتالیایی جالب توجه بود و باعث شده بود تا آنان حس بودن در ایران را با حضور در پاویون کشور ما داشته باشند.

رئیس پاویون ایران در اکسپوی میلان همچنین اظهار کرد: ما گروه‎های موسیقی مختلفی از نقاط مختلف ایران را به این پاویون بردیم تا هنر موسیقی نقاط مختلف ایران را به نمایش بگذارند. به علاوه ما میهمانان بسیاری داشتیم که برای چشیدن طعم غذاهای ایرانی به پاویون ما مراجعه می‎کردند و همانطور که می‎دانید یکی از موارد تاثیرگذار بر هر کسی که با یک فرهنگ جدید آشنا می‎شود غذاهای ویژه آن فرهنگ یا کشور است. یکی دیگر از نکات جذاب پاویون ما اطلاعاتی بود که هر بازدید کننده‎ای از بخش کشاورزی، می‎توانست هنگام قرار گرفتن در کنار گیاهان ایرانی کاشته شده در پاویون بر روی موبایل خود داشته باشد.

اسفهبدی درباره انتخاب گروه‎های موسیقی نواحی حاضر در اکسپوی میلان نیز گفت: حضور این گروه‎ها بسیار اثرگذار بود و مخاطبان بسیاری را به خود جلب می‎کرد. به هر حال ما توسط یک هیات ۹ نفره که از همه پاویون‏‌ها بازدید کردند و دو نفر آنها معمار بودند، به عنوان دوم جهان در این اکسپو انتخاب شدیم.

نظر شما