شناسهٔ خبر: 40314 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«گرم شدن زمین» کتابی که لازم است، بخوانید

کتاب «گرم شدن زمین» نوشته ی «مارک ماسلین» درباره ی موضوعات کلیدی پدیده ی گرم شدن زمین است که با ترجمه ی «ثمین نبی پور» منتشر شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ گرمایش جهانی یا گرم‌شدن زمین نام پدیده‌ای است که منجر به افزایش میانگین دمای سطح زمین و اقیانوس‌ها شده است. منظور از گرم شدن زمین بالارفتن متوسط دمای زمین است كه تغییرات آب و هوا را نیز در پی خواهد داشت. گرم شدن زمین سبب تغییر الگوی بارش باران و برف، افزایش سطح آب دریاهای آزاد و كاهش سطح آب دریاچه ها و تأثیرات عمیق بر گونه های مختلف گیاهان و حیوانات و سرانجام انسان ها خواهد شد.

کتاب «گرم شدن زمین» از مجموعه ی «جان کلام» می باشد و توضیحی مختصر و دقیق از موضوع های کلیدی پدیده ی گرم شدن زمین را در اختیار خواننده قرار می دهد؛ مانند این که  چرا و چطور دگرگونی های اقلیمی رخ می دهند؟ امروز چه کاری از دست مان برمی آید که دست کم روند گرم شدن زمین را آهسته کنیم؟ پیمان های بین المللی نظیر پیمان کیوتو، شروع مسیری پرپیچ و خم اند تا در عین پیشرفت کشورها، به نجات زمین، جانوران، گیاهان و نسل بشر بینجامند و....

گفتنی است پرفسور مارک ماسلین، مدیر انستیتوی محیط‌ زیست یونیورسیتی کالج لندن است. او از اقلیم‌شناسان به نامی است که در زمینه تغییرات اقلیم جهان و گرمایش زمین فعالیت ویژه‌ای دارند. مقالات ماسلین در نشریه‌های نیوساینتیست، نیچر، گاردین، ایندیپندنت، و ساینس منتشر می‌شود. او همچنین از مشاوران و مجریان برنامه‌های رادیو تلویزیونی است و چند کتاب درباره گرمایش زمین و منابع طبیعی نوشته است. از دیگر فعالیت‌های او مدیریت در چند شرکت و انجمن مربوط به تغییرات اقلیم است.

کتاب «گرم شدن زمین» را نشر «افق» در قطع رقعی و با قیمت ۱۴هزار تومان چاپ کرده وبه بازار کتاب فرستاده است.

نظر شما