شناسهٔ خبر: 40667 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«درس‌هایی درباره داستان‌نویسی» به چاپ ششم رسید

چاپ ششم کتاب «درس‌هایی درباره داستان‌نویسی» نوشته« لئونارد بیشاپ»، با ترجمه «محسن سلیمانی» منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، محسن سلیمانی درباره این کتاب، گفت: «درس‌هایی درباره داستان‌نویسی» بی‌شک یکی از ۱۰ درس‌نامه ادبی برتر آمریکا است که از زمان انتشار تاکنون، موردتوجه بسیاری از مخاطبان قرارگرفته است.

مترجم کتاب «درس‌هایی درباره داستان‌نویسی» معتقد است گذشت حدود دو دهه از زمان انتشار این کتاب آن را کهنه نکرده و هنوز هم علاقه‌مندان به داستان‌نویسی می‌توانند از آن به‌عنوان یکی از بهترین مراجع، استفاده کنند.

سلیمانی ادامه داد، در این سال‌ها، اتفاق حیرت‌انگیزی در حوزه داستان‌نویسی نیفتاده که از اعتبار کتاب حاضر کم کند. «درس‌هایی درباره داستان‌نویسی» درواقع راهنمایی خوبی در حوزه داستان نویسی است که بیش از ۳۰۰ درس در آن گنجانده‌شده و نویسنده برای هر نکته‌ای که بیان می‌کند، مثالی دقیق می‌آورد که به فهم موضوع، کمک بیشتری می‌کند.

وی معتقد است رویکرد نویسنده نسبت به ادبیات مدرن در این کتاب، بسیار انتقادی است و بر این باور است که خواننده باید با خواندن داستان لذت مطالعه را احساس کند و از یک رمان، در کنار نکاتی که می‌تواند در پشت کلمات نهفته باشد، به‌مانند اثری برای گذراندن اوقات فراغتش بهره ببرد.

نظر شما