شناسهٔ خبر: 41633 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مصطفی جمشیدی یادداشت‌های یک تروریست را منتشر می‌کند

مصطفی جمشیدی از تالیف رمان تازه‌ای با عنوان «یادداشت‌های یک تروریست» خبر داد.

 

مصطفی جمشیدی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهرمصطفی جمشیدی در گفتگویی از تالیف رمان تازه‌ای با عنوان «یادداشت‌های یک تروریست» خبر داد و گفت: داستان این رمان ترکیبی است از عشق و شورش در سال‌های ابتدایی دهه هشتاد میلادی.

جمشیدی درباره داستان رمان گفت: سوژه اصلی این رمان به یک پدیده عجیب و نادر و کمتر پرداخته شده باز می‌گردد. در این داستان با ماجرای ربوده شدن یک هواپیمای بوئینگ در خارج از ایران و حضورش در ایران مواجهیم که پیکره اصلی داستان را شکل می‌دهد و البته در دل این اتفاق، داستان‌هایی شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: این هواپیما متعلق به یک شرکت مهم اروپایی بود و بیشتر مسافرانش نیز فرانسوی بودند. بر اساس مستندات هواپیما توسط گروه‌های مبارز فلسطینی ربوده شده و در میان راه در ایران فرود می‌آید و از سوی ایران نیز نماینده‌ای برای مذاکره با ربایندگان مشخص می‌شود.

جمشیدی تصریح کرد: این رمان البته یک مستند نگاری داستانی نیست بلکه داستانی است که با الهام از یک واقعیت تاریخی در دست نگارش قرار گرفته است.

به گفته نویسنده این رمان در آخرین مراحل نگارش و ویرایش قرار دارد.

این نویسنده همچنین از تالیف داستان بلند دیگری با عنوان «عاشقانه از میان مردگان مصری» خبر داد که در آینده در قالب اثری مستقل منتشر می‌شود.

از مصطفی جمشیدی پیش از این رمان‌های متعددی از جمله سمندر، شب رنج موسی، معبر به آخر الزمان، بیداری، وقایع نگاری یک زندیق و... منتشر شده است.

وی همچنین دبیری هشتمین دوره جشنواره داستان انقلاب را نیز بر عهده دارد.

نظر شما