شناسهٔ خبر: 41683 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سومین کتاب «تام گیتس» منتشر شد

سومین کتاب از سری کتاب های «تام گیتس» نوشته لیز پیشون با ترجمه آتوسا صالحی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.

 

سومین کتاب تام گیتس

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کتاب «همه چیز عالی است (یک جورهایی)» به عنوان سومین کتاب مجموعه «تام گیتس» نوشته لیز پیشون به تازگی با ترجمه آتوسا صالحی توسط نشر افق برای کودکان منتشر و راهی بازار نشر شده است. پیش از این ترجمه دو کتاب «دنیای معرکه تام گیتس» و «بهانه‌های باحال و ماجراهای جالب دیگر» از این مجموعه با ترجمه آتوسا صالحی به چاپ رسیده است. نویسنده این مجموعه، جوایز زیادی از جمله جایزه کتاب طنز رولد دال، جایزه واترستونز و جایزه ردهاوس بهترین کتاب سال به انتخاب نوجوانان را در کارنامه دارد.

تام گیتس، پسربچه شیطان و شخصیت اصلی کتاب های این مجموعه، به نقاشی علاقه زیادی دارد و مرتب نقاشی می کشد. او در زمان هایی که معلم اش به او چشم غره نمی رود، نقاشی می کشد و روش های جدیدی برای اذیت کردن خواهرش دلیا پیدا می کند. معلم های تام فکر می کنند او زود حواسش پرت می شود و تمرکز ندارد ولی تام فکر می کند آن ها کم لطفی می کنند که چنین فکری می کنند...

همان طور که تام به نقاشی خیلی علاقه دارد، کتاب های «تام گیتس» هم سراسر پر از نقاشی و متن های کوتاه هستند که به نوعی در حکم دفترچه خاطرات تام هستند و اتفاقات و حوادث را از زبان او بیان می کنند. به بیان دیگر، متن کتاب های مربوط به تام گیتس و شیطان بازی هایش، به صورت گرافیک رمان چاپ می شود.

سومین کتاب مجموعه تام گیتس با عنوان «همه چیز عالی است (یک جورهایی)» به این ترتیب شروع می شود: کاربردهای جدید باحالی برای استفاده از عینک آفتابی دلیا پیدا کرده ام. (که خودش ازشان خبر ندارد.)

در این کتاب تام خبرهای خوبی دارد: ۱- خروس در یک مسابقه محلی شرکت می کند و (به خلاف همیشه) تمیز و خوشبو می شود. ۲- موقع آواز خواندن صدای گوش نواز من بدجوری حرص دلیا را در می آورد... ای ول! ۳- مامانی میوس قرار است برای تولد من چیزهایی بپزد که یک جورهایی فاجعه است. ۴ - مارکوس می خواهد مرا در جشن مدرسه توی دردسر بیندازد.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

دارم سعی می کنم به حرف های آقای فولرمن گوش کنم اما نورمن (که کنار من می نشیند) بدجوری «وول» می خورد.

نورمن فکر می کند خیلی بامزه است که یک آناناس را روی سرش بگذارد و مثل خنگول ها ادا و اطوار در بیاورد. که واقعا بامزه است.

بعدش مارک کلامپ می گوید او دارد توی سیب یک کرم واقعی می بیند.

جولیا مورتون هم هیچ چیزی نمی بیند چون سولمون نزدبون جلویش نشسته است. برای همین سولمون از جایش بلند می شود...

این کتاب با ۴۱۶ صفحه، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۱۷۵ هزار ریال منتشر شده است.

نظر شما