شناسهٔ خبر: 41774 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تمایل کره جنوبی به حضور در بازار فرهنگی ایران

در حالی که طی روزهای اخیر بخش قابل توجهی از اخبار رسانه های کره جنوبی به برنامه ریزی و تعامل اقتصادی این کشور با ایران اختصاص داشت، گزارش ها از حضور فعالان و نهادهای فرهنگی کره در کشورمان حکایت دارد.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ پس از آنکه اجرای برجام و لغو تحریم های بین المللی بر علیه کشورمان اعلام شد، بخش های تجاری، بازرگانی و صنعتی کره جنوبی با انتشار بیانیه های جداگانه ای خواستار گسترش همکاری با ایران شدند و حتی دولت مرکزی رسما نهادهای اقتصادی این کشور را به توسعه همکاریهای تجاری با ایران مکلف کرد.
این موضوع حتی باعث شد که بانک مرکزی کره جنوبی تحریم های اعمال شده علیه کشورمان را لغو کند و «بانک واردات - صادرات» این کشور نیز از امضای توافقنامه جدید به منظور ایجاد تسهیلات مالی برای شرکت های فعال کره ای در ایران به مبلغ ۵ میلیارد یورو خبر دهد.
حال، یونهاپ خبرگزاری رسمی کره جنوبی در گزارشی با عنوان «فرهنگ کره ای در پی استفاده از ظرفیت های لغو تحریم های ایران» از حضور فعالان عرصه فرهنگ و هنر این کشور در ایران خبر داده و از آمادگی آنان برای گسترش همکاری با نهادهای فرهنگی کشورمان سخن به میان آورده است.
خبرگزاری رسمی کره نوشت: نهادهای فرهنگی کره جنوبی با لغو تحریم های بین المللی علیه ایران در پی بهره گیری از ظرفیت های ایجاد شده جهت گسترش همکاری در زمینه های فرهنگی هستند.
این رسانه با بیان اینکه لغو تحریم های بین المللی قفل دسترسی ایران به بسیاری از عرصه های بین المللی را گشوده است، می نویسد: در شرایطی که سخن از گسترش روابط اقتصادی با ایران، تجارت انرژی با این کشور و یا تعامل آن با خودروسازان و بخش انرژی نقل بیشتر محافل خبری است، شاید برخی ها مباحث و تعاملات فرهنگی را از این حوزه خارج بدانند.
یونهاپ ادامه می دهد: بر خلاف چنین تصوری، فرهنگ کره ای پیش از این نیز در ایران با اقبال مواجه شده و مردم این کشور از علاقه خود به آن سخن گفته اند که جدیدترین نمونه آن استقبال از سریال های تلویزیونی کره جنوبی در بین مردم ایران است.
این گزارش می افزاید: شکی نیست که یکی از عوامل تمایل مردم ایران به سوی محصولات فرهنگ کره ای، موفقیت برخی سریالهای تولیدی در بین مردم این کشور بود که توانست به نوعی باعث برقراری ارتباط میان دو فرهنگ باشد.
گزارش خاطرنشان می سازد که شرایط پیش آمده می تواند بار دیگر زمینه های مناسبت تر همکاری فعالان فرهنگی دو کشو را آسانتر سازد.

نظر شما