شناسهٔ خبر: 42216 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

موزه «کتاب و میراث مستند ایران» افتتاح می‌شود/ رونمایی از آلبوم تصویری ایران

سیدرضا صالحی امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، از افتتاح موزه کتاب و میراث مستند ایران با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری خبر داد.

 

سید رضا صالحی امیری

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مراسم دیدار برگزیدگان جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و جایزه جهانی کتاب سال با سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید رضا صالحی امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، عصر دیروز یکشنبه  (۱۸ بهمن‌ماه) در کتابخانه ملی برگزار شد.

صالحی امیری در این مراسم، از افتتاح بخش تازه‌ای در کتابخانه ملی خبر داد و گفت: مراسم افتتاح موزه کتابخانه ملی شنبه ۲۴ بهمن ماه با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری و جمعی از وزرا در کتابخانه ملی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این بخش که موزه «کتاب و میراث مستند ایران» نام دارد، در فضایی ۸۰۰ متر مربعی در داخل مجموعه کتابخانه ملی قرار دارد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در توضیح دیگر برنامه‌های این مراسم اظهار کرد: در حاشیه این مراسم، از آلبوم تصویری ایران رونمایی خواهد شد. این آلبوم شامل ۵۰۰ هزار عکس، در ۱۴ حوزه است و مربوط به تصاویری است که در ۳۵ سال گذشته ثبت و ضبط شده است.

وی در پایان گفت: این آلبوم بزرگ‌ترین آلبوم تصویری موجود در کشور است که بعد از این مراسم در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

نظر شما