شناسهٔ خبر: 42761 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یثربی «ارزیابی و نقد نهایه‌ الحکمه» را می‌نویسد

یحیی یثربی، استاد فلسفه و کلام اسلامی از تالیف کتابی با عنوان «ارزیابی و نقد نهایه‌ الحکمه» خبر داد و گفت: در این کتاب مسائل مطروحه در کتاب ارزشمند «نهایه الحکمه» اثر مرحوم علامه طباطبایی (ره) را بررسی کرده‌ام.

 

یثربی «ارزیابی و نقد نهایه‌ الحکمه» را می‌نویسد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ یحیی یثربی، استاد فلسفه و کلام اسلامی در گفت‌و‌گویی درباره آثار در دست تالیفش گفت: کتاب «ارزیابی و نقد نهایه الحکمه» تا پایان سال‌جاری منتشر می‌شود. این کتاب به‌طور بنیادی مسائل مطرح شده در کتاب «نهایه الحکمه» را بررسی می‌کند.
 وی اظهار کرد: «نهایه‌ الحکمه» نوشته مرحوم علامه طباطبایی (ره) کتاب درسی حوزه و دانشگاه به زبان عربی است. بسیاری از محققان بر این کتاب حاشیه و شرح نوشتند که از آن میان می‌توان به حاشیه آقای مصباح یزدی اشاره کرد. کتابی که من به چاپ سپرده‌ام شرح و حاشیه نیست، بلکه وجوه تمایز آن با سایر مکتوبات در این زمینه است.
 این استاد فلسفه و کلام اسلامی درباره سایر آثار خود گفت: «تفسیر روز» از جمله تالیفات من است که در هفت جلد منتشر شده است. این اثر را جدیدا ویرایش کرده و به نشر امیرکبیر سپرده‌ام. کتاب «فلسفه چیست؟» نیز از سوی نشر امیرکبیر در حال سپری کردن مراحل چهارمین چاپ خود است.
 یحیی یثربی، استاد تمام در رشته فلسفه و کلام اسلامی در دانشگاه علامه طباطبایی است. پژوهش‌های او در حوزه نقد فلسفه اسلامی و عرفان اسلامی دارای جایگاه ویژه‌ای است. یثربی مهمترین چهره فلسفی و آکادمیک ایران است که به نقد «حکمت متعالیه» و «عرفان اسلامی» پرداخته است.
 «عرفان عملی در اسلام»، «عرفان نظری»،‌ «فلسفه عرفان»، «مفاهیم فلسفی در ادبیات فارسی» و «خودکامگی و فرهنگ» از جمله آثاری است که در بین بیش از بیست کتاب این اندیشمند دیده می‌شود.

نظر شما