شناسهٔ خبر: 42818 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نوای «به یاد کاروان» در سوگ استاد تارِ ایران

آلبوم موسیقی «به یاد کاروان»، به آهنگسازی علیرضا جواهری و خوانندگی علیرضا گلبانگ، در رثای استاد محمدرضا لطفی ساخته شده که به زودی منتشر می شود.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ این آلبوم اثری است در آواز شوشتری و دستگاه همایون که علیرضا جواهری (نوازندهٔ سنتور) آن را در سوگ استاد محمد رضا لطفی، استاد چیره دست تار ایران، ساخته است.
آلبوم «به یاد کاروان» دارای چهار قطعه در مدت زمان ۵۲ دقیقه است. نخستین قطعهٔ این آلبوم عبارت است از «مقدمۀ جرس» که در آواز شوشتری، برای گروه سازهای ایرانی کار شده است.
«کاروان»، قطعهٔ دوم این آلبوم است که برای آواز و گروه سازهای ایرانی در آواز شوشتری و گوشه های جامه دران، بیداد، عشّاق، قرایی، بیات راجه، آواز دشتی، آواز اصفهان و دستگاه های همایون و شور تنظیم شده است.
«تکنوازی تارِ» مازیار شاهی (با یادی از استاد محمدرضا لطفی)؛ و «تصنیف به یاد کاروان»، در دستگاه همایون که در آن به گوشه های چکاوک، نی داوود، بیداد، عشّاق و فرود اشاره می شود، دیگر قطعه های این آلبوم است.
در آلبوم «به یاد کاروان»، علیرضا گلبانگ افزون بر خوانندگی، سرایش شعر آواز و تصنیفِ آلبوم را هم بر عهده داشته است.
نوازندگان این آلبوم عبارتند از: مازیار شاهی (تار، بم تار، رباب، بربط و تکنواز تار)؛ رخساره رستمی (بربط)؛ هیلا فیض پور (بم تار و رباب)؛ هوشمند عبادی (نی)؛ علیرضا دریایی (کمانچه و کمانچۀ آلتو)؛ و علیرضا جواهری (سنتور، سنتور آلتو، تمبک و دف).
آلبوم «به یاد کاروان» به زودی به همت موسسۀ فرهنگی هنری آوای چکاد منتشر خواهد شد.

نظر شما