شناسهٔ خبر: 43305 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عباس مخبر «مبانی اسطوره‌شناسی» را نوشت/ کتابی که به ابهامات اسطوره پاسخ می‌دهد

عباس مخبر، مترجم کتاب «شناخت کوروش، جهانگشای ایرانی» و اسطوره‌شناس از پایان تالیف کتاب «مبانی اسطوره‌شناسی» در دو ماه آینده خبر داد.

 

عباس مخبر «مبانی اسطوره‌شناسی» را نوشت/ کتابی که به ابهامات اسطوره پاسخ می‌دهد

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ عباس مخبر، مترجم کتاب «شناخت کوروش، جهانگشای ایرانی» درباره کتاب در دست تالیف خود گفت: کتاب «مبانی اسطوره‌شناسی» را در دست تالیف دارم. فکر می‌کنم که کار نگارش آن به پایان رسیده، اما باز هم مطالب دیگری به ذهنم می‌رسد که به آن بیفزایم. با این حال فکر می‌کنم این اثر را تا ظرف یکی دو ماه آینده به پایان برسانم.
 
وی با اشاره به دلیل تالیف کتاب «مبانی اسطوره‌شناسی» افزود: پس از اینکه بیش از چهل دوره کلاس اسطوره‌شناسی را برگزار کردیم با برخی سوال‌ها و ابهامات افراد شرکت کننده در کلاس‌ها مواجه شدیم که نیاز به ارجاع آنها به کتابی پایه درباره اسطوره‌شناسی بود که متاسفانه چنین اثری وجود نداشت، بنابراین بهتر دیدیم کتابی در این‌ باره تالیف شود تا کسانی که به این حوزه وارد می‌شوند یک منبع اولیه را در دسترس داشته باشند.
 
این اسطوره‌شناس ادامه داد: زمانی که شروع به تالیف این اثر کردم کوشیدم تا مطالب اولیه را در این درسنامه بگنجانم. به مرور با مطالبی در هنگام تالیف روبه‌رو شدم که باعث شد نوشتن آن به درازا بینجامد.
 
مخبر در توضیح سرفصل‌های کتاب در دست تالیف «مبانی اسطوره‌شناسی» اظهار کرد: این اثر از «پیشگفتار»، «بسترهای شکل‌گیری اسطوره»، «تعریف و مبانی اسطوره‌شناسی»، «با بزرگان اسطوره‌شناسی (فروید، یونگ، کمبل و ...)»، «رویکردهای اسطوره‌شناسی» و «اسطوره و دنیای معاصر» تشکیل شده است.
 
وی افزود: از آنجا که بیشتر آثار من را نشر مرکز منتشر کرده، اگر مایل باشند این کتاب را نیز پس از تالیف برای انتشار به این نشر خواهم سپرد.

نظر شما