شناسهٔ خبر: 43738 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«مطالعات اسلامی در غرب» ترجمه و منتشر شد

بنیاد مطالعات اسلامی روسیه با همکاری انستیتو شرق‌شناسی مسکو و سازمان «سمت» در ایران، کتاب «مطالعات اسلامی در غرب» را از مجموعه «اسلام‌شناسی و شرق‌شناسی» منتشر کرد.

 

«مطالعات اسلامی در غرب» ترجمه و منتشر شد

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب «مطالعات اسلامی در غرب» اثر حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محسن الویری، از سوی «بوریس نوریک» به روسی ترجمه و با ویراستاری علمی «علی‌اکبر علی‌اکبراف» منتشر شد.
 
کتاب حاضر در شش فصل تدوین شده است. در فصل نخست از منظر اندیشمندان شرقی و غربی، تعاریف و کلیاتی درباره واژه «شرق‌شناسی» و «اسلام‌شناسی» آمده است. در فصل دوم به پیشینه مطالعات شرقی در غرب و تاثیرات آن بر مطالعات اسلامی اشاره شده و در فصل سوم نیز مراحل مطالعات اسلامی در غرب به تفکیک قرن‌های مختلف بررسی شده است.

نویسنده در فصل چهارم حوزه‌های مطالعات مستشرقان در زمینه اسلام براساس اهمیت و فراوانی آثار، معرفی و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. همچنین، تصویری کلی از آثار برجسته در هر زمینه معرفی شده و شرحی از انواع فعالیت‌ها و نهادهای اسلام‌شناسی در غرب و انگیزه‌های تاسیس این نهادها در فصل پنجم آمده است. مولف در فصل پایانی این اثر تاثیرات مثبت یا منفی مطالعات شرق‌شناسی را مورد بحث و بررسی قرار داده است.  

«مطالعات اسلامی در غرب» در سال 2016 و در 324 صفحه از سوی بنیاد مطالعات اسلامی روسیه و مؤسسه انتشاراتی «صدرا ـ مسکو» منتشر شده است.

نظر شما