شناسهٔ خبر: 44010 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری موسیقی فاخر ایراد ندارد/ آموزش انگلیسی را متوقف نمی‌كنیم

معاون فرهنگی وزیرعلوم گفت: براساس آیین نامه برگزاری كنسرت ها در دانشگاه ها تخلف است اما برگزاری موسیقی فاخر هیچ ایرادی ندارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛سیدضیا هاشمی در دیدار با اعضای شورای فرهنگی و اتاق فكر دانشگاه رازی و دبیران انجمن ها، تشكل ها و كانون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه كه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد، اظهاركرد: نقد، انتقاد و بیان نظرهای مختلف از نیازهای اساسی دانشگاه است.

وی گفت: كرمانشاه در طول تاریخ نمونه بارز زندگی مسالمت آمیز فرهنگ ها و مذاهب مختلف است و این موضوع درمورد دانشگاه رازی نیز صدق می كند.

 برهم زدن جلسات و جنجال، كار ضد فرهنگی است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با تاكید بر این كه فرهنگ باید ما را به هم وصل كند نه این كه ما را از هم جدا كند، اظهاركرد: بی شک برهم زدن جلسات و جنجال، كار ضد فرهنگی است اما گفتگو و بحث، از راه های توسعه فرهنگ است.

هاشمی تصریح كرد: علم نیز زیر مجموعه فرهنگ است و نباید فراموش كنیم كه حتی بودجه ای كه برای ساختمان دانشگاه صرف می شود بودجه فرهنگی محسوب می شود چرا كه دانشگاه در حالت كلی یک مكان فرهنگی است.

مرگ تدریجی دانشگاه در پی عدم پیوند با جامعه

معاون وزیر علوم با بیان اینكه اگر دانشگاه با جامعه پیوند نداشته باشد دچار مرگ تدریجی می شود، افزود: بخشی از رسالت دانشگاه آماده سازی دانشجویان برای زندگی اجتماعی و دادن الگوهای مناسب به جامعه است.

وی اتاق های فكر را ظرفیتی عظیم برای دانشگاه دانست و گفت: دانشگاه باید به طور مداوم جامعه را رصد كند؛ اتاق های فكر باید مشكلات جامعه را مشاهده كرده و برای آنها در دانشگاه چاره اندیشی كنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در ادامه به موضوع عفاف و حجاب اشاره كرد و گفت: حجاب جزو آموزه های دینی ما است و ما باید برای ترویج هرچه بیشتر آن تلاش كنیم.

عدم ترویج حجاب با روش های كنترل محسوس و نامحسوس

هاشمی افزود: حجاب با روش های كنترل محسوس و نامحسوس ترویج نمی شود و این كار نیازمند طرح های فرهنگی است.

برگزاری موسیقی فاخر هیچ ایرادی ندارد

معاون وزیرعلوم اظهاركرد: براساس آیین نامه برگزاری كنسرت ها در دانشگاه ها تخلف است اما برگزاری موسیقی فاخر هیچ ایرادی ندارد.

آموزش انگلیسی را متوقف نمی كنیم

وی درباره آموزش زبان انگلیسی هم گفت: آموزش انگلیسی را متوقف نمی كنیم اما آموزش انگلیسی نباید جلوی آموزش زبان غنی فارسی را بگیرد.

با ایجاد امید می توان از افسردگی و خودکشی جلوگیری کرد

معاون وزیرعلوم گفت: با ایجاد امید می توان جلوی آسیب های اجتماعی همچون افسردگی و خودكشی را گرفت.

آشنایی دانشجویان با آرمان های مقاومت از طریق اردوهای راهیان نور

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری اردوهای راهیان نور اشاره كرد و گفت: اردوهای راهیان نور از ابزارهای ما برای آشنایی دانشجویان با آرمان های مقاومت و ایستادگی است.

معاون وزیر علوم تاكیدكرد: باید بستری ایجاد شود تا دانشجو دچار روزمرگی نشود و به آینده امیدوار باشد.

هیچ تشكل دانشجویی حق ندارد شاخه ای از یک جریان سیاسی باشد

هاشمی تاكید كرد: هیچ تشكل دانشجویی حق ندارد شاخه ای از یک جریان سیاسی باشد اما ابراز نظرات در دانشگاه ها هیچ ایرادی ندارد؛ ما باید زمینه مشاركت حداكثری را در جامعه و بویژه دانشگاه فراهم كنیم.

نظر شما