شناسهٔ خبر: 44539 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خالق «فارگو» با کتابی تازه بازار تابستانی را هدف گرفته است

نوآ هاولی که به‌عنوان خالق سریال «فارگو» تا به حال چند جایزه معتبر را از آن خود کرده است، چشم به کتاب «پیش از سقوط» دارد و می‌خواهد یک فیلم سینمایی هم با اقتباس از آن بسازد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ به نقل از آسوشیتدپرس، نوآ هاولی به عنوان خالق سریال درام جنایی «فارگو» محصول شبکه اف اکس، تا به حال چند جایزه معتبر را از آن خود کرده و یک سریال محبوب به وجود آورده است. حالا او نگاهش را به کتاب «پیش از سقوط» که پنجمین رمانش است معطوف کرده و می‌خواهد با اقتباس از این رمان هم یک فیلم سینمایی بسازد.

این تریلر تابستانی، دنیای کتاب را هیجان زده کرده است. کمپانی سونی پیکچرز آن را خریده و خود هاولی قرار است فیلمنامه‌اش را بنویسد. او به کارگردانی این پروژه هم علاقه دارد. او درباره اسکات باروز، شخصیت اصلی داستانش می‌گوید: «من به پویایی قهرمان اتفاقی جذب شدم. به نحوی مثل فارگو، این هم داستان آدمی خوب است که بیش از حد خود جلو رفته. این احساس وجود دارد که او انسانی است که خواستار چیزی که سرش آمد نبوده و حالا باید در فرهنگ رسانه‌ای، راه خود را پیدا کند که در آن اغلب ما آدم‌ها را فقط بالا می‌بریم که پایین بیاوریم شان.»

کتاب «پیش از سقوط» که از روز سه‌شنبه وارد بازار فروش شده، با صحنه سقوط یک هواپیما در یک شب تابستانی آغاز می‌شود. در حالی که محققان دنبال علت این تراژدی می‌گردند و یک سیرک رسانه‌ای حول محور این ماجرا به وجود آمده، داستان کتاب، ماجرای ۹ نفری که جان خود را از دست دادند و دو نفری که زنده ماندند (یعنی باروز، نقاش میانسالی که سعی در بازسازی زندگی‌اش دارد و پسر ۴ ساله یکی از غول‌های رسانه‌ای) را تعریف و آن‌ها را به هم متصل می‌کند.

یکی از قربانیان این سانحه هوایی دیوید بیتمن از چهره‌های قدرتمند رسانه‌ای است. بیل کانینگهام که یکی از گویندگان خبر اصلی شبکه بیتمن است، کمپینی بی‌رحمانه به وجود می‌آورد که شک‌ها را متمرکز بر اسکات می کند، قهرمان ناخواسته‌ای که از آن سانحه جان سالم به در برد.

هاولی این مساله را رد کرد که بیتمن و کانینگهام را بر پایه شخصیت‌های راجر ایلز و بیل او رایلی، مدیران خبری فاکس نیوز ساخته باشد، اما می‌گوید کتابش بازتابی از صنعت اخبار و گویندگی مدرن است. او که به خاطر همکاری‌اش با اف‌اکس و بخش تلویزیونی کمپانی قرن بیستم فاکس زیر چتر شبکه فاکس نیوز قرار می‌گیرد، می گوید: «ما آدم‌هایی مثل اورایلی یا کریس متیوز و مگین کلی را داریم که به نحوی خودشان بخشی از خبرهایی که گویندگی می‌کنند می‌شوند. این کتاب مطمئنا به خطرهای رسانه شخصیت محور نگاهی می‌اندازد.»

با وجود اینکه حادثه سقوط هواپیما در رمان پر از نکات تکان دهنده و شوکه کننده است، «چیزی که برای من مهم بود این نبود که این غول‌های صنعت رسانه را دو بعدی خلق کنم، بلکه این مهم بود که تمام کسانی که در آن هواپیما حضور داشتند را انسان جلوه بدهم.» این افراد شامل بیتمن، همسر و دو فرزندش، بن کیپلینگ سرمایه‌گذار و همسرش، یکی از بادیگاردهای بیتمن و خدمه پرواز می‌شوند.

علاوه بر رمان، هاولی یکی از نویسندگان پرکار تلویزیون هم هست و حالا دارد کارش را وارد عرصه سینما هم می‌کند.

نظر شما