شناسهٔ خبر: 44739 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ناشران مستقل به نویسنده ایرلندی جایزه دادند

آن انرایت نویسنده مطرح ایرلندی، برای رمانی با عنوان‌«جاده سبز» از ناشران مستقل جایزه گرفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ به نقل از گاردین، «جاده سبز» جایزه هفته کتابفروشان مستقل را از سوی اتحادیه کتابفروشان بریتانیا دریافت کرد.

آن انرایت که از نویسندگان مطرح ایرلند است، در این کتاب داستان چهار کودک دیروز را روایت می‌کند که به خانه دوران کودکی‌شان بازمی‌گردند؛ خانه‌ای که مادرشان قصد فروشش را دارد. این نویسنده با همین کتاب هفته پیش در فهرست جایزه نویسندگان زن بیلیز جای داشت، اما در بردن آن ناکام ماند.

«جاده سبز» که این موفقیت را کسب کرده رقبایی چون «یک خدا در خرابه» نوشته کیت آتکینسون و «راهی به دریبل کوچک» نوشته بیل برایسون را پشت سر گذاشت.

نامزدهای این جایزه از سوی هیاتی منتخب که توسط کتابفروشان مستقل تعیین شدند، انتخاب شدند.

آن انرایت که سال ۲۰۰۷ برنده جایزه بوکر برای «گردهمایی» شده بود، این جایزه را افتخاری برای خود خواند؛ به ویژه به این دلیل که از سوی کتابفروشان به وی اهدا شده است.

وی گفت: همه ما چهار پنج سال پیش نگران بودیم که کتابفروش و کاغذ را اینترنت خواهد خورد، اما با نبرد کتابفروشان همه چیز شکل دیگری به خود گرفت.

همین جایزه در بخش کتاب کودک به سارا مک‌اینتایر برای «سگ‌هایی از شمال یخ‌زده» و امیلی مکنزی برای «استنلی گربه شگفت‌انگیز» در بخش کتاب تصویری رسید.

این جایزه هر سال در هفته کتابفروشی‌های مستقل که برای تجلیل از کتابفروش‌های خرده فروش و خارج از زنجیره بزرگ کتابفروشان اداره می‌شوند، اهدا می‌شود. این هفته در بریتانیا و ایرلند هر سال با مراسم ویژه‌ای گرامی داشته می‌شود. امسال ۳۷۰ کتابفروش این مراسم را برگزار کردند. آن دافی ملک‌الشعرای بریتانیا، جکی کی، امتیاز دارکر، گیلیان کلارک از جلمه نویسندگانی هستند که با این برنامه همراهی دارند.

نشست با نویسندگان و مراسم امضای کتاب از جمله برنامه‌های این هفته است که از ۲۰ تا ۲۷ ژوئن برگزار می‌شود.

شمار کتابفروشی‌های مستقل بریتانیا سال پیش(۲۰۱۵) با کاهش ۳ درصدی روبه رو شد و به ۸۹۴ کتابفروشی رسید.  این در حالی است که اکنون هفت سال پیاپی است که شمار این کتابفروشی‌ها در آمریکا در حال افزایش است و فروش آنها نیز  ۱۰ درصد رشد کرده است.

نظر شما