شناسهٔ خبر: 45094 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «درسگفتارهای فلسفه حق و فلسفه حقوق عمومی» منتشر شد

کتاب درسگفتارهای فلسفه حق و فلسفه حقوق عمومی از مجموعه درسگفتارهای دکتر محمد راسخ استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی در ۱۱۹ صفحه توسط انتشارات خانه اندیشمندان علوم انسانی منتشر شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کتاب درسگفتارهای فلسفه حق و فلسفه حقوق عمومی از مجموعه درسگفتارهای محمد راسخ استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی در ۱۱۹ صفحه و به بهای ۸ هزار تومان توسط انتشارات خانه اندیشمندان علوم انسانی منتشر شده است.

کتاب شامل ده درسگفتار با عناوین مفهوم حق، حق شخصی و عینی، نظریه های معنایی حق، مبانی حق، دفاع سلبی از غایت بودن انسان، هدف فلسفه حقوق عمومی، حقوق عمومی و حقوق شهروندان، وظایف حکمرانی، مقام حکومت و قدرت موِسس، حکمرانی و امر سیاسی می باشد.

در پشت جلد کتاب ذیل عنوان «شرح حق ندارد پایان همچو حق» آمده است: حق در عصر جدید کاربردی جز «برحق بودن» یافت و در معنای «حق داشتن» به کار رفت. همچنین، نظام حقوقیِ ادارة جامعه سیاسی به سبب تحول در ماهیت این اداره(حکمرانی) تحولی شگرف کرد. درسگفتارهای حاضر فتح بابی است در مباحث فلسفة حق(به معنای جدید) و فلسفة حقوق عمومیِ مدرن.

کسانی که مایل به تهیه کتاب فوق می باشند می توانند از طریق انتشارات خانه اندیشمندان علوم انسانی واقع در خیابان استاد نجات الهی(ویلا)، نبش ورشو پلاک ۲ و شماره تلفن ۸۸۹۱۱۶۱۱ نسبت به تهیه آن اقدام نمایند.

نظر شما