شناسهٔ خبر: 45925 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سفر به اعماق تاریخ کهن ایران با کتاب ایران‌شناسی برای نوآموزان

کتاب ایران‌شناسی برای فارسی‌آموزان سطوح میانی و فوق میانی از سوی انتشارات فاطمی منتشر شد. این کتاب اطلاعات خوبی درباره کشور ایران در اختیار علاقه‌مندان زبان فارسی قرار می‌دهد.

سفر به اعماق تاریخ کهن ایران با کتاب ایران‌شناسی برای نوآموزان

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  کتاب ایران‌شناسی برای فارسی‌آموزان سطوح میانی و فوق میانی تألیف رضا مراد صحرایی، مریم سلطانی، منیره شهباز، فائزه مرصوص و زهره شیرین بخت است.

این کتاب در هفت فصل تنظیم شده است. فصل اول به جغرافیای طبیعی ایران، فصل دوم به ویژگی‌های سیاسی اقتصادی ایران اختصاص دارد. فصل سوم نیز ویژگی‌های فرهنگی ایران و فصل چهارم تاریخ ایران را دربردارد. فصل پنجم به ایران اسلامی، فصل ششم ادبیات ایران و فصل هفتم علم را بررسی می‌کند.
پایان‌بخش کتاب نیز راهنمای واژه‌نامه و پاسخ‌نامه است.

در پشت کتاب می‌خوانیم: «اگر می‌خواهید با کشور ایران آشنا شوید و هم زمان زبان فارسی خود را نیز تقویت کنید، این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. کتاب ایران‌شناسی به شما کمک می‌کند اطلاعات خوبی در مورد کشور ایران به دست آورید.
در طول مطالعه این کتاب با جغرافیای طبیعی ایران آشنا می‌شوید، با برخی از ویژگی‌های فرهنگی ایران آشنا می‌شوید، به اعماق تاریخ کهن ایران سفر می‌کنید، با تاریخ ایران امروز آشنا می‌شوید، با ادبیات غنی و مشاهیر ادبی ایران بیشتر آشنا می‌شوید و مطالبی درباره چهره‌های علمی و هنری ایران می‌خوانید.»

درس‌های این کتاب همگی با تصاویری جذاب که هریک نشان دهنده گوشه‌ایی از تمدن ایران هستند، تزئین شده‌اند. این کتاب برای فارسی‌آموزان سطح میانی و فوق میانی در چارچوب 6 سطحی اروپایی طراحی شده است و مخاطب اصلی آن، دانشجویان خارجی رشته ایران‌شناسی، شرق‌شناسی و شرکت‌کنندگان سطح میانی و فوق میانی دوره‌های دانش‌افزایی داخل ایران هستند. با خواندن کتاب ایران‌شناسی، سفری کوتاه و لذت بخش به ایران خواهید داشت.

کتاب ایران‌شناسی برای فارسی‌آموزان سطوح میانی و فوق میانی در 278 صفحه در قطع رحلی کوچک به قیمت 50 هزار تومان از سوی انتشارات فاطمی منتشر شد.

نظر شما