شناسهٔ خبر: 46136 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ترکیه با مولانا به «حافظ» می‌آید/ مسعود رایگان و اجرای تئاتر جدید

تولید مشترک تئاتر ترکیه و ایران با موضوع زندگی مولانا جلال‌الدین رومی متقاضی اجرا در تالار حافظ شد.

تالار حافظ

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ رضا دادویی مشاور اجرایی بنیاد رودکی در حوزه هنرهای نمایشی درباره برنامه‌های اجرایی تالار حافظ در نیمه دوم سال جاری گفت: قرار است در نیمه دوم سال جاری مرتضی میرمنتظمی، مسعود رایگان و افسانه ماهیان ۳ اثر نمایشی را در تالار حافظ به صحنه ببرند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده میرمنتظمی اجرای خود را از ۲۵ مهرماه آغاز می‌کند و مسعود رایگان نیز آذر و دی‌ماه جدیدترین اثر نمایشی خود را به صحنه می‌برد. بعد از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هم افسانه ماهیان اثر خود را اجرا خواهد کرد.

دادویی با اشاره به تقاضای اجرای اثری مشترک از تئاتر ترکیه و ایران با موضوع مولانا در تالار حافظ توضیح داد: این تولید مشترک بر اساس مثنوی مولانا شکل گرفته است و به احتمال زیاد و در صورت توافق بر سر تعداد اجراها، این اثر نمایشی پس از پایان اجرای مسعود رایگان و پیش از آغاز جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صحنه خواهد رفت.

وی درباره برنامه «شب‌شنبه‌های تالار حافظ» نیز اظهار کرد: این برنامه تا ماه محرم ادامه دارد و در حال بررسی هستیم تا در صورت امکان در ایام ماه محرم و صفر پرفورمنس موسیقی‌های آیینی متناسب با ایام سوگواری در قالب این برنامه اجرا شود.

نظر شما